Grupa TVN zwiększyła przychody z reklamy telewizyjnej o blisko 3 proc. w I kw.(opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym...

13.05.2010 | aktual.: 13.05.2010 10:38

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym okresie zwiększyły się o 0,2 proc. do 790 mln zł- podał TVN w prezentacji.

Według TVN przychody pozostałych stacji w pierwszych trzech miesiącach tego roku spadły o 1,2 proc. do 516 mln zł. Dzięki temu udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w pierwszym kwartale do 33,8 proc. z 33,5 proc.

"Wzrost przychodów reklamowych jest wynikiem naszej wiodącej pozycji na rynku, który wykazuje zachęcającą poprawę trendu, w efekcie czego podniosły się nasze poziomy sprzedaży spotów oraz poziom ich cen. Według szacunków firmy Starlink wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce wzrosła o 0,2 proc. rok do roku, natomiast TVN wykazał się wyższą dynamiką zwiększając swój udział w tym rynku o 0,3 punktu procentowego. Nasza pozycja lidera jest wyraźnie widoczna we wzroście oglądalności głównego kanału w peak-time do poziomu 21,4 proc. w grupie docelowej na starcie sezonu wiosennego w marcu. Co ważniejsze, osiągnięcie to jest o 0,5 punktu procentowego ponad poziomem z marca zeszłego roku, w sytuacji gdy trzy główne kanały konkurencyjne łącznie straciły 3,8 punktu procentowego" - napisano.

"Te niewątpliwie pozytywne osiągnięcia zostały niestety z nadwyżką skompensowane przez erozję przychodów z Audiotele oraz opłat za nasze kanały tematyczne. Wpływ na poziom przychodów z Audiotele miała zmiana przepisów dotyczących gier losowych, do której spółka dostosowuje się i oczekuje, że straty zostaną odzyskane w kolejnych miesiącach. Opłaty za kanały tematyczne, które są denominowane w euro, zmniejszyły się w wyniku aprecjacji wartości złotego w stosunku do tej waluty, która przekroczyła średni wzrost bazy klientów tych kanałów" - dodano.

Przychody segmentu telewizyjnego Grupy TVN spadły w pierwszym kwartale o 1 proc. do 348,6 mln zł.

Natomiast przychody segmentu online, które w większości pochodzą z reklamy internetowej, wzrosły o 14 proc. do 52,2 mln zł. EBITDA wzrosła do 11,9 mln zł z blisko 3 mln zł.

Grupa TVN spodziewa się w 2010 roku, że dynamika wzrostu przychodów z reklamy internetowej typu display będzie na poziomie od niskiej do średniej jednocyfrowej liczby.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
reklamaopismedia
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)