Grupa TVN zwiększyła przychody z reklamy telewizyjnej o blisko 3 proc. w I kw.(opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym...

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym okresie zwiększyły się o 0,2 proc. do 790 mln zł- podał TVN w prezentacji.

Według TVN przychody pozostałych stacji w pierwszych trzech miesiącach tego roku spadły o 1,2 proc. do 516 mln zł. Dzięki temu udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w pierwszym kwartale do 33,8 proc. z 33,5 proc.

"Wzrost przychodów reklamowych jest wynikiem naszej wiodącej pozycji na rynku, który wykazuje zachęcającą poprawę trendu, w efekcie czego podniosły się nasze poziomy sprzedaży spotów oraz poziom ich cen. Według szacunków firmy Starlink wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce wzrosła o 0,2 proc. rok do roku, natomiast TVN wykazał się wyższą dynamiką zwiększając swój udział w tym rynku o 0,3 punktu procentowego. Nasza pozycja lidera jest wyraźnie widoczna we wzroście oglądalności głównego kanału w peak-time do poziomu 21,4 proc. w grupie docelowej na starcie sezonu wiosennego w marcu. Co ważniejsze, osiągnięcie to jest o 0,5 punktu procentowego ponad poziomem z marca zeszłego roku, w sytuacji gdy trzy główne kanały konkurencyjne łącznie straciły 3,8 punktu procentowego" - napisano.

"Te niewątpliwie pozytywne osiągnięcia zostały niestety z nadwyżką skompensowane przez erozję przychodów z Audiotele oraz opłat za nasze kanały tematyczne. Wpływ na poziom przychodów z Audiotele miała zmiana przepisów dotyczących gier losowych, do której spółka dostosowuje się i oczekuje, że straty zostaną odzyskane w kolejnych miesiącach. Opłaty za kanały tematyczne, które są denominowane w euro, zmniejszyły się w wyniku aprecjacji wartości złotego w stosunku do tej waluty, która przekroczyła średni wzrost bazy klientów tych kanałów" - dodano.

Przychody segmentu telewizyjnego Grupy TVN spadły w pierwszym kwartale o 1 proc. do 348,6 mln zł.

Natomiast przychody segmentu online, które w większości pochodzą z reklamy internetowej, wzrosły o 14 proc. do 52,2 mln zł. EBITDA wzrosła do 11,9 mln zł z blisko 3 mln zł.

Grupa TVN spodziewa się w 2010 roku, że dynamika wzrostu przychodów z reklamy internetowej typu display będzie na poziomie od niskiej do średniej jednocyfrowej liczby.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Tańczył tam cały region. Czy gleba pod kultową dyskoteką jest skażona?
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
Byłą siedzibę Amber Gold czeka rozbiórka. Oto co powstanie w zamian
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
"Dantejskie sceny na szpitalnych oddziałach". Minister apeluje
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Gigantyczna kara dla Biedronki. Ostra odpowiedź dyskontu
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Podwyżki i dłuższe urlopy. Oto co czeka pracowników po 1 stycznia
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
Duża zmiana w Kodeksie pracy. Wkurza pracodawców, cieszy pracowników
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
105 mln zł kary dla właściciela Biedronki. Poszło o promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Sprzedaż spadła nawet o 75 proc. Deweloperzy robią duże promocje
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Polki skarżą się na niemiecki sklep. UOKiK bada sprawę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Chcą zmian w waloryzacji. Emerytury skoczą w górę
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Gdzie wyrzucić styropian po telewizorze albo lodówce? Oto odpowiedź
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
Zmiany przed igrzyskami. Zimowy raj wprowadza obowiązkowe kaski
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟