Grupa TVN zwiększyła przychody z reklamy telewizyjnej o blisko 3 proc. w I kw.(opis)

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym...

13.05. Warszawa (PAP) - Grupa TVN zwiększyła w pierwszym kwartale 2010 roku przychody z reklamy telewizyjnej o 2,7 proc. do 264 mln zł, podczas gdy przychody całego rynku w tym okresie zwiększyły się o 0,2 proc. do 790 mln zł- podał TVN w prezentacji.

Według TVN przychody pozostałych stacji w pierwszych trzech miesiącach tego roku spadły o 1,2 proc. do 516 mln zł. Dzięki temu udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł w pierwszym kwartale do 33,8 proc. z 33,5 proc.

"Wzrost przychodów reklamowych jest wynikiem naszej wiodącej pozycji na rynku, który wykazuje zachęcającą poprawę trendu, w efekcie czego podniosły się nasze poziomy sprzedaży spotów oraz poziom ich cen. Według szacunków firmy Starlink wartość rynku reklamy telewizyjnej w Polsce wzrosła o 0,2 proc. rok do roku, natomiast TVN wykazał się wyższą dynamiką zwiększając swój udział w tym rynku o 0,3 punktu procentowego. Nasza pozycja lidera jest wyraźnie widoczna we wzroście oglądalności głównego kanału w peak-time do poziomu 21,4 proc. w grupie docelowej na starcie sezonu wiosennego w marcu. Co ważniejsze, osiągnięcie to jest o 0,5 punktu procentowego ponad poziomem z marca zeszłego roku, w sytuacji gdy trzy główne kanały konkurencyjne łącznie straciły 3,8 punktu procentowego" - napisano.

"Te niewątpliwie pozytywne osiągnięcia zostały niestety z nadwyżką skompensowane przez erozję przychodów z Audiotele oraz opłat za nasze kanały tematyczne. Wpływ na poziom przychodów z Audiotele miała zmiana przepisów dotyczących gier losowych, do której spółka dostosowuje się i oczekuje, że straty zostaną odzyskane w kolejnych miesiącach. Opłaty za kanały tematyczne, które są denominowane w euro, zmniejszyły się w wyniku aprecjacji wartości złotego w stosunku do tej waluty, która przekroczyła średni wzrost bazy klientów tych kanałów" - dodano.

Przychody segmentu telewizyjnego Grupy TVN spadły w pierwszym kwartale o 1 proc. do 348,6 mln zł.

Natomiast przychody segmentu online, które w większości pochodzą z reklamy internetowej, wzrosły o 14 proc. do 52,2 mln zł. EBITDA wzrosła do 11,9 mln zł z blisko 3 mln zł.

Grupa TVN spodziewa się w 2010 roku, że dynamika wzrostu przychodów z reklamy internetowej typu display będzie na poziomie od niskiej do średniej jednocyfrowej liczby.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nakradła perfum za kilka tysięcy. Z regału zabrała osiem flakonów
Nakradła perfum za kilka tysięcy. Z regału zabrała osiem flakonów
Próg bogactwa w Polsce. Tyle musisz zarabiać
Próg bogactwa w Polsce. Tyle musisz zarabiać
1893,41 zł miesięcznie po 56. roku życia. Komu należą się pieniądze?
1893,41 zł miesięcznie po 56. roku życia. Komu należą się pieniądze?
Podatki w górę ponad 40 proc. Mieszkańcy rozgoryczeni decyzją radnych
Podatki w górę ponad 40 proc. Mieszkańcy rozgoryczeni decyzją radnych
Wiejskie szkoły do likwidacji? Mieszkańcy protestują
Wiejskie szkoły do likwidacji? Mieszkańcy protestują
Oddają pomidory za co łaska. "Można rwać, ile się chce"
Oddają pomidory za co łaska. "Można rwać, ile się chce"
Kartonami przechytrzyli system kaucyjny. Mamy komentarz producenta
Kartonami przechytrzyli system kaucyjny. Mamy komentarz producenta
Gigant zamknął cztery hale w Polsce. Podaje powody
Gigant zamknął cztery hale w Polsce. Podaje powody
Chce przejść na emeryturę w wieku 40 lat. Mówi, ile trzeba zarabiać
Chce przejść na emeryturę w wieku 40 lat. Mówi, ile trzeba zarabiać
Część emerytów dostanie zwrot podatku. Nawet 426 zł
Część emerytów dostanie zwrot podatku. Nawet 426 zł
Sylwester w Zakopanem. Tyle za nocleg liczą górale
Sylwester w Zakopanem. Tyle za nocleg liczą górale
Kiedy wymienić opony na zimowe? Oto stawki u wulkanizatorów
Kiedy wymienić opony na zimowe? Oto stawki u wulkanizatorów