Grupy ITI i Canal+ sprzedają 52,7% TVN spółce Scripps za 584 mln euro plus dług
Warszawa, 16.03.2015 (ISBnews) - Scripps Networks Interactive zawarła umowę nabycia 52,7% akcji spółki mediowej TVN od ITI oraz Grupy Canal+ za 584 mln euro. Scripps Networks przejmie jednocześnie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding, jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 mln euro, podały spółki.
Scripps Networks Interactive zapłaci 584 mln euro za 100% udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio - poprzez Polish Television Holding B.V. (PTH) - ok. 52,7% udziału w kapitale TVN S.A. Nabywcą jest Southbank Media Ltd. - brytyjska spółka zależna od Scripps Networks Interactive, Inc.
"Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, zakończyliśmy z powodzeniem sprzedaż naszego kontrolnego pakietu udziałów w grupie TVN. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive. Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 roku zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność. Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców. Jestem przekonany, że Scripps przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce" - powiedział prezydent, współzałożyciel i udziałowiec grupy ITI Bruno Valsangiacomo, cytowany w komunikacie.
"Ta transakcja jest ważnym krokiem w procesie strategicznego rozwoju naszej międzynarodowej działalności zwiększającym skalę naszej obecności w Europie. Polska to dynamiczny rynek mediowy o ogromnym potencjale. TVN pod kierownictwem Markusa Tellenbacha konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję zarówno pod kątem finansowym jak i w dziedzinie kreacji medialnej, usług i portfolio kanałów. Spółka wydatnie wzmocni działalność Scripps Networks. Liczymy na owocną współpracę z całym zespołem TVN w realizowaniu naszych wspólnych ambicji w całym regionie" - dodał przewodniczący rady nadzorczej, prezes i dyrektor generalny Scripps Networks Kenneth W. Lowe.
Zamknięcie umowy uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków zawieszających, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych, podano również.
TVN jest jedną z wiodących spółek mediowych w Polsce oferującą bezpłatne i płatne lifestylowe i rozrywkowe kanały telewizyjne, w tym między innymi TVN, TVN Style, TTV, TVN Turbo, a także wiodący całodobowy kanał informacyjny TVN24 oraz kanał informacji gospodarczych TVN24 Biznes i Świat. W 2014 roku dzięki swojej ofercie TVN zyskał największą na polskim rynku oglądalność na poziomie 22%. TVN Media jest największym domem mediowym w Polsce posiadającym 33% rynku przychodów z reklamy w kanałach własnych TVN oraz dodatkowo sprzedając czas reklamowy wielu innych polskich nadawców komercyjnych.
Scripps Networks Interactive to jeden z wiodących producentów angażujących treści dotyczących wnętrz, jedzenia oraz podróży. W portfolio SNI można znaleźć niezwykle popularne marki telewizyjne i internetowe, takie jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel czy Great American Country, których łączny zasięg miesięczny w Stanach Zjednoczonych to ponad 190 mln widzów. Towarzyszące kanałom strony internetowe uzupełniają programy o materiały video i aktywności w kanałach social media, które edukują, informują i inspirują. Kanały telewizyjne firmy docierają do milionów mieszkańców obu Ameryk, Azji, Bliskiego Wschodu, Europy i Afryki. Scripps Networks ma siedzibę w Knoxville w stanie Tennessee.
(ISBnews)