Grycan pozwał Lidla i chce odszkodowania. Chodzi o opakowania lodów

Wygląda na to, że finał głośnego sporu firmy Grycan i sieci handlowej Lidl obejrzymy w sądzie. Producent lodów zarzuca marketowi, że lody sprzedawane w nim pod marką własną za bardzo przypominają te, produkowane przez Grycana. Strony jednak nie wykluczają, że uda się dogadać bez ingerencji sądu.

Grycan pozwał Lidla i chce odszkodowania. Chodzi o opakowania lodów
Źródło zdjęć: © Eastnews | Piotr Jedzura/REPORTER/East News
Jakub Ceglarz

15.04.2017 | aktual.: 15.04.2017 19:13

- 13 marca złożyliśmy pozew, w którym domagamy się orzeczenia wobec firmy Lidl zakazu sprzedaży lodów w spornych opakowaniach, zapłaty odszkodowania, którego wysokość sąd będzie musiał oszacować na podstawie dokumentów księgowych dyskontu oraz publikacji informacji o treści wyroku - powiedział "Pulsowi Biznesu" Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych.

Z kolei Lidl się broni. - Nie zgadzamy się z zarzutami i zamierzamy ustosunkować się do nich w odpowiedzi na pozew - podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz, przedstawicielka Lidla odpowiadająca za kontakt z mediami.

Tak wyglądają opakowania lodów Ballino, marki własnej Lidla:

Obraz

Obie strony zapewniają jednak, że będą też próbowały rozwiązać problem polubownie. - Jako odpowiedzialny społecznie podmiot, zorientowany na dobre praktyki biznesowe, nasza firma jest nadal otwarta na dialog i ewentualność dalszej współpracy - komentuje przedstawicielka Lidla.

O co poszło?

O sprawieinformowaliśmy na początku marca. Wtedy to komornik zajął 46 tysięcy opakowań lodów Ballino, marki własnej sieci Lidl. Stało się to na wniosek firmy Grycan zarzucającej sieci m.in. nieuczciwą konkurencję. Zdaniem producenta, sieć kopiowała opakowania charakterystyczne właśnie dla lodów Grycan.

Jak poinformował producent w opublikowanym wówczas oświadczeniu, komornik wykonywał postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie z lutego 2017 r. Firma Lodziarnie Firmowe wystąpiła do sądu po tym, jak Lidl zaczął pod koniec zeszłego roku sprzedawać lody marki własnej Ballino. Zdaniem producenta, forma opakowania i szata graficzna są bardzo podobne do półlitrowych opakowań lodów marki Grycan.

Innego zdania był Lidl. "Marka Ballino od lat jest znana naszym klientom i klienci wiedzą, że jest ona marką własną sieci Lidl" - poinformowała sieć w przesłanym WP money oświadczeniu.

Łudzące podobieństwa

Spór Grycana z Lidlem to nie jedyny, o którym głośno było w ostatnim czasie. W piątek informowaliśmy, że podobna sytuacja ma miejsce w Biedronce.

Chodzi o czekolady, których opakowania łudząco przypominają te produkowane przez markę Wedel. - Zaczęliśmy otrzymywać pytania od klientów, czy jesteśmy producentem marki własnej tabliczek czekoladowych dla Biedronki i co sądzimy o podobieństwie opakowań. Dla nas to sygnał, że produkty te można pomylić. Podkreślamy, że nie mamy nic wspólnego z czekoladami Magnetic. Niepokoją nas wszelkie produkty, które mają opakowania podobne do naszych - mówi na łamach "Pulsu Biznesu" Maciej Herman, członek zarządu Lotte Wedel.

Dodaje, że to rzadkie sytuacje i każdy tego rodzaju przypadek firma analizuje. Nie chce jednak powiedzieć, czy firma podejmie jakieś kroki w tej sprawie.

W podobne spory wchodziły już z sieciami handlowymi takie marki jak New Balance czy Browary Rzemieślnicze.

grycanlodyopakowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (290)