Hałas w restauracji, jakie ma znaczenie?
Ciekawe menu, wysoka jakość dań, dobra obsługa oraz przyjazny wystrój – to kluczowe czynniki, które decydują o powodzeniu restauracji. Nie jest to jednak kompletna lista - wielu restauratorów nie docenia znaczenia właściwej akustyki w swoim lokalu. Badania opinii klientów wykonane przez Lloyd’s Register Consulting - Energy A/S wskazują, że jedynie zła obsługa może bardziej zniechęcić ich do ponownego odwiedzenia danego miejsca.
02.10.2014 | aktual.: 02.10.2014 09:33
- Zapytaliśmy klientów o kilka różnych elementów akustyki: poziom hałasu, możliwość skutecznej komunikacji z rozmówcą, poczucie prywatności. Klientom najbardziej przeszkadzał wysoki poziom hałasu w restauracji. Także prywatność okazała się istotna. Ludzie mieli poczucie, że ich rozmowa jest słyszalna przez innych - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes David Svensson, konsultant w Lloyd’s Register Consulting - Energy A/S, firmy doradczej w branży inżynieryjnej.
Choć środowisko akustyczne w restauracji jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o jej komforcie i nastroju, a pośrednio także o jej popularności i biznesowym powodzeniu, to często jest ono pomijane lub zaniedbywane. Akustyka danego lokalu zależy od układu wnętrza, wyposażenia i umeblowania oraz od użytych materiałów wykończeniowych. Te czynniki decydują, jak duża część energii dźwiękowej zostanie pochłonięta przez materiały, a ile z niej ulegnie odbiciu, zwiększając hałas, który jest uciążliwy dla klientów.