Hity sprzedaży w czasie epidemii. Polacy na potęgę szyją, strzygą się i trenują w domach
Maszynki do strzyżenia oraz rowery i trenażery rowerowe – to absolutne hity sprzedaży ostatnich tygodni. Przebijają je tylko – rzecz oczywista – maseczki i rękawiczki. Największą niespodzianką są za to... maszyny do szycia. Widać, że Polacy biorą sprawy w swoje ręce. I to dosłownie.
- Dane pokazują, że ponad miesiąc z zamkniętymi salonami fryzjerskimi spowodował, że wielu mężczyzn zainwestowało w maszynki do strzyżenia włosów. Warto zwrócić uwagę, że w sieci w ostatnim czasie pojawiło się też wiele filmów i artykułów pokazujących, w jaki sposób można samodzielnie zrobić sobie ciekawą fryzurę – mówi w rozmowie z WP Finanse Tomasz Jankowski, rzecznik Ceneo.pl.
Ta porównywarka dysponuje danymi dotyczącymi popularności różnych produktów wśród osób zainteresowanych zakupem.
Najpopularniejsze kategorie produktowe w serwisie w ostatnich tygodniach to oczywiście maski przeciwpyłowe i ochronne oraz rękawice robocze. Pierwsza kategoria urosła w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym o 229 348 procent. Rękawice cieszą się obecnie popularnością o ponad 54 tysiące razy większą.
Obejrzyj i dowiedz się, jak chronić się przed koronawirusem
Ale tuż za nimi czają się inne nieoczywiste produkty. Maszynki do strzyżenia okazały się hitem sprzedaży w różnych kanałach. Wprowadziły je do sprzedaży również np. dyskonty. Na Ceneo maszynki do strzyżenia poszły w górę o 2,5 tysiąca procent rok do roku.
Skalę zainteresowania potwierdzają dane o sprzedaży z Allegro. W ciągu ostatniego miesiąca tylko w tym serwisie Polacy kupili prawie 124 tysiące maszynek do strzyżenia za niebagatelną sumę 16,2 mln złotych. Co ciekawe, z dnia na dzień kupujemy coraz droższe maszynki. O ile miesiąc temu średnia kwota jednej transakcji wynosiła nieco ponad 100 złotych, o tyle teraz przekracza 140 złotych. Najpopularniejszą marką wśród allegrowiczów jest Philips, wyprzedza nawet budżetowe sprzęty.
Kolejnym hitem sprzedaży okazują się sprzęty treningowe.
- Polacy w czasie pandemii dbają również o swoją kondycję. Obecnie największym zainteresowaniem w tej kategorii cieszą się rowery stacjonarne. W ostatnich tygodniach dużym zainteresowaniem cieszyły się również sprzęt do kulturystyki, akcesoria do tenisa stołowego i maty do ćwiczeń – mówi nam Tomasz Jankowski.
Największym zaskoczeniem jednak są maszyny do szycia.
- Kategorię najpopularniejszych produktów zamykają maszyny do szycia. W obecnej sytuacji, kiedy rządzący zapowiadają, że maseczki będą nam towarzyszyły do czasu wynalezienia szczepionek, Polacy samodzielnie chcą te maseczki szyć. Z pewnością też część osób planuje zakup takiego urządzenia z myślą o prowadzeniu własnego biznesu – twierdzi Tomasz Jankowski.
I trudno nie przyznać mu racji, bo z kolei z danych Allegro wynika, że pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych przedmiotów zajmuje gumka... do produkcji maseczek. Jedna z firm w ciągu zeszłego tygodnia sprzedała jej ponad 21 kilometrów, kolejny na liście sklep z gumkami wysłał swoim klientom prawie 17 kilometrów.
Analiza tego, jakie maszyny najchętniej kupują Polacy, nastręcza pewnych trudności. W tej kategorii jest bowiem spory rozrzut cenowy. Mamy małe kosztujące kilkadziesiąt złotych maszynki ręczne zasilane bateriami, jak i kosztujące po kilka tysięcy profesjonalne sprzęty. Jeśli jednak odsiejemy drobnicę, okazuje się, że w ciągu ostatniego miesiąca Polacy kupili prawie 10 tysięcy maszyn do szycia za średnią cenę ponad 600 zł za sztukę.
Kolejne kilkaset tysięcy wydali na akcesoria – zarówno do nowych, jak i starych maszyn. Prawie 7 milionów złotych w tylko jednej, dość specyficznej kategorii produktowej pokazuje, że szycie stało się naszym sportem narodowym.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie