WAŻNE
TERAZ

Prokuratura działa ws. Ziobry. Jest postanowienie po decyzji Sejmu

Home.pl: Ponad 2/3 firm MMŚP wydaje na nowe technologie od 1 do 10 tys. zł

Warszawa, 13.03.2017 (ISBnews) - Ponad 2/3 (67%) przedstawicieli sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP) wydaje na nowe technologie od 1 do 10 tys. zł rocznie, wynika z badania "Polski przedsiębiorca. Portret własny", które przeprowadziło home.pl. 

"Analizując przesłane nam odpowiedzi, uznaliśmy, że polskich przedsiębiorców można podzielić na trzy grupy. Pierwsza z nich to 'początkujący', druga - 'świadomi', trzecia - 'fachowcy'" - powiedziała dyrektor działu sprzedaży i marketingu Marta Puczyńska,cytowana w komunikacie.

"Początkujący" stanowili 20% ankietowanych, "świadomi" - 67%, zaś "fachowcy" to około 13%, wyjaśniono w badaniu.

"Przedsiębiorcy 'świadomi' komunikują się ze swoimi klientami za pomocą firmowej poczty, inwestują w swój sprzęt komputerowy i nowoczesne oprogramowanie, zazwyczaj wystawiają e-faktury, posiadają konto przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych, często korzystają ze specjalistycznego oprogramowania (graficznego, zabezpieczającego dane, analitycznego). Zdarza się, że posiadają firmowe sklepy internetowe. Rocznie na nowe technologie wydają od 1 do 10 tys. zł" - czytamy w komunikacie.

"Początkujący przedsiębiorcy" to właściciele firm, którzy uważają, że prowadzony przez nich biznes nie wymaga tego, żeby w jakikolwiek sposób korzystać z nowych technologii. Dlatego też nie widzą sensu, żeby w nie w ogóle inwestować. Chyba, że chodzi o prowadzenie własnej strony internetowej - to rzecz absolutnie podstawowa, nawet dla tych "początkujących". Zdarza się też, że posiadają kilka adresów internetowych związanych z branżą, w której działają, ale ich nie wykorzystują. Rocznie wydają na to do 1 tys. zł, podano również.

"Ostatnia grupa, wyodrębniona dzięki badaniu - "fachowcy" zdecydowali się na zatrudnienie zespołu informatyków, np. programistów PHP lub user experience. Są oni m.in. odpowiedzialni za rozwój aplikacji i serwisów internetowych, projektów e-commerce, programowanie logiki biznesowej serwisów. Ponadto swoje dane firmowe lokują w chmurze technologicznej. Na nowe technologie wydają rocznie co najmniej 10 tys. zł" - czytamy w komunikacie.

Badanie home.pl zostało przeprowadzone w lutym 2017 r. i wzięło w nim udział 1 tys. firm z Polski.

(ISBnews)

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Biedronka zmienia godziny otwarcia. Ważny komunikat dla klientów
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Kurierzy DPD oburzeni. Chodzi o pracę w Wigilię
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Boom na nieruchomości w Hiszpanii. Polacy otarli się o rekord
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Podwyżka o 900 proc. O takie kwoty wzrosną ceny napojów od 1 stycznia
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupiłeś rower po okazyjnej cenie? Możesz mieć kłopot
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Kupowali leki i sprzedawali drożej za granicą. Jest akt oskarżenia
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Studniówka 2026. Zawrotne koszty imprezy. Tyle kosztuje "talerzyk"
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów