Hoop Cola rusza do walki z Coca-Colą i Pepsi

Do walki o udziały w rynku coli włączył się trzeci gracz, Hoop Cola z nowym wizerunkiem. Rebranding, strategię marki, identyfikację wizualną oraz grafikę opakowań opracowała PND Futura, agencja brandingowa.

20.04.2009 | aktual.: 24.04.2009 10:53

Nowy charakter marki ma za zadanie wyróżnić produkt na tle marek konkurencyjnych, które silnie wyznaczają ramy kategorii. Marka zyskała nowy styl i design, który zachowuje cechy charakterystyczne dla tego segmentu napojów gazowanych, proponując przy tym oryginalność, świeżość. Dzięki temu Hoop Cola ma stać się trzecim największym rynkowym graczem w tym segmencie.

PND Futura opracowała nowy charakterystyczny logotyp zbudowany ze znaku graficznego, jakim jest podwójne OO. Logo staje się jej wyróżnikiem i znakiem firmowym, który powinien szybko zaistnieć w świadomości konsumentów.

Jak Hoop otworzy Polaków

Poza tym, że Hoop Cola ma nowe opakowanie, logo, etykietę oraz butelkę, prowadzi kampanię pod hasłem "Odkręć się na innych".

Nowy wizerunek powstał w wyniku badań konsumenckich przeprowadzonych w drugiej połowie 2008 roku. Najważniejsze elementy nowej kampanii to działania ATL promujące "Hooptymistyczny Ośrodek Otwierania Polaków" oraz nowa odsłona serwisu internetowego www.hoopcola.pl.

Wprowadzeniu nowej platformy komunikacji towarzyszy zmiana identyfikacji wizualnej Hoop Coli: napój ma nowe logo, nowy kształt butelki i etykiety, a dodatkowe warianty Hoop Coli posiadają polskie oznaczenia: "bez cukru" oraz "z cytryną".

Kampania reklamowa "Hoop Cola. Odkręć się na innych" ruszyła 10 kwietnia w stacjach telewizyjnych TVN i Polsat. Pojawią się tam dwa spoty, w wersjach 30 i 15 sekund. W tym samym czasie startują też działania w internecie. Na nowej stronie www.hoopcola.pl znajdą się m.in. dodatkowe informacje na temat członków ośrodka H.O.O.P, gra interaktywna przeznaczona dla 4 osób oraz śmieszne filmy, pokazujące w jaki sposób Polacy mogliby się otworzyć na siebie.

Cała kampania utrzymana jest w humorystycznej konwencji. Hoop Cola chce zachęcać Polaków, aby otworzyli się na siebie, dlatego stworzyła Hooptymistyczny Ośrodek Otwierania Polaków (w skrócie H.O.O.P.) Tworzą go cztery osoby: dwóch identycznych bliźniaków, aktywista i lekko zakręcona kobieta.

Kampania zostanie dodatkowo wsparta w prasie branżowej, działaniami ambient media oraz przez eventy i PR. Akcję przygotowała agencja Hand Made, za działania interaktywne na stronie oraz eventy odpowiada agencja Hypermedia Interactive, zakup mediów zaplanował dom mediowy Mindshare, a obsługą PR zajmuje się agencja Ciszewski Public Relations. Grupą docelową marki Hoop Cola są osoby w wieku od 18-39 lat (core target 18-24 lata), mieszkające w mieście, które żyją chwilą, spontanicznie i potrafią zarazić otwartością inne osoby w swoim otoczeniu.

JS

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)