Huawei nadal ma 'bardzo duże ambicje' na polskim rynku smartfonów
Warszawa, 02.05.2016 (ISBnews) - Huawei, który w ciągu roku wspiął się na drugą pozycję na polskim rynku smartfonów, ma nadal "bardzo duże ambicje" jeśli chodzi o swoją pozycję rynkową, poinformował ISBnews dyrektor zarządzający Consumer BG Huawei Polska Derek Yu. Koncern chce budować własną sieć salonów serwisowych oraz tworzyć showroomy u wiodących dystrybutorów elektroniki, najpierw w największych miastach Polski.
02.05.2016 10:20
"Według danych GfK w marcu nasz udział w polskim rynku smartfonów sięgnął 21,4%. W ciągu roku zanotowaliśmy 7-krotny wzrost udziałów w rynku. Nadal mamy bardzo duże ambicje rynkowe i musimy intensywnie pracować i ulepszać nasze podejście do klienta oraz łańcuch wartości" - powiedział Yu w rozmowie z ISBnews.
"Wprowadziliśmy właśnie do Polski nowy smartfon Huawei P9, który uzupełnia naszą ofertę w segmencie premium, ale pamiętamy również o innych segmentach. Stąd kolejne modele zarówno pod marką Huawei, jak i Honor będą sukcesywnie uzupełniać nasze portfolio, szczególnie w II półroczu" - dodał dyrektor Huawei Polska.
Wskazał jednocześnie, że Huawei chce rozwijać własną sieć service shopów, najpierw w największych miastach Polski.
"Do trzech otwartych w ostatnim czasie, w tym m.in. w Warszawie, w tym roku dodamy jeszcze kolejne trzy. Chcemy mieć łącznie 6 działających salonów serwisowych do końca tego roku" - wskazał Yu.
Dariusz Marnic, Head of brand marketing Huawei Polska, dodał w rozmowie z ISBnews, że strategia zbliżenia do polskich konsumentów obejmuje również rozwój sieci wysp i specjalnych stref produktowych u wiodących sprzedawców elektroniki.
"W pierwszej kolejności będziemy je rozwijać w kluczowych miastach Polski. Nasze znakomite wyniki rynkowe za miniony rok to w dużej mierze efekt współpracy z operatorami, a także dynamicznie rosnącym tzw. rynkiem 'open market' i te dwa kanały są dla nas równie istotne" - stwierdził Marnic.
Zaznaczył, że koncern chce być blisko klienta, stąd decyzje o rozwoju sieci, a efektem ma być chociażby uwiarygodnienie w oczach użytkowników.
"Jednocześnie sądzimy, że nastał też czas, żeby zacząć kreować dobre trendy wśród klientów. Właśnie model Huawei P9, dzięki współpracy z firmą Leica, pozwala na wyjątkowo zaawansowane fotografowanie. Wierzymy więc wręcz w entuzjastyczny odbiór tego smartfona, pamiętając, że to segment premium i wysoka półka cenowa. Uważamy, że jesteśmy w dobrym miejscu i w dobrym czasie z tą propozycją, a w kolejnych okresach roku pojawi się nowa oferta w innych segmentach, np. modele z jeszcze większym wyświetlaczem, a więc oferta phabletowa. Ponadto biznesowa seria Mate będzie sukcesywnie promowana na rynku polskim w II połowie tego roku" - dodał przedstawiciel Huawei.
Dodał, że marka Honor będzie mocno promowana w kanale e-commerce, gdzie koncern chce pozyskiwać klientów świadomie wybierających aparaty z jak najlepszymi parametrami, ale za rozsądną cenę. Pytanie o plany stworzenia sklepu internetowego, specjalnie dedykowanego polskiemu rynkowi, pozostawił bez komentarza.
"Wszystko co zaprezentowaliśmy potwierdza nasze bardzo odważne ambicje na polskim rynku i mierzenie jak najwyżej" - podsumował przedstawiciel Huawei.
Huawei Consumer BG to jedna z trzech grup biznesowych Huawei odpowiedzialna m.in. za tworzenie produktów mobilnych.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)