HydroPhi chce w Polsce produkować systemy paliwa wodorowego
Warszawa, 07.08.2014 (ISBnews) - HydroPhi Technologies Europe chce sfinalizować odwrotne przejęcie notowanej na NewConnect spółki Terra w końcu lata, poinformował agencję ISBnews przyszły prezes nowego podmiotu oraz CEO HydroPhi Technologies Group, Inc. z USA Roger Slotkin. Planuje utworzenie w Polsce zakładu produkującego systemy produkcji paliwa wodorowego na cały świat, ale liczy, że Europa będzie kluczowym rynkiem ze względu na wysokie ceny paliw.
07.08.2014 09:51
"Naszym celem jest zakończenie transakcji do końca lata. Liczymy, że będziemy już notowani jako HydroPhi Technologies Europe na przełomie sierpnia i września, a działalność operacyjną podejmiemy jesienią. Najwcześniej w 2015 roku możemy dążyć do przeniesienia notowań na rynek główny GPW" - powiedział Slotkin w rozmowie z ISBnews.
?Odwrotne przejęcie jest szybszym procesem niż bezpośrednie wejście na rynek giełdowy. A na czasie nam zależy, ponieważ mamy znaczące plany ekspansji na rynku europejskim. Naszym kluczowym zadaniem jest utworzenie w Polsce zakładu produkującego nasze systemy na cały świat. Polska ma strategiczne położenie, wysoką wykfalifikowaną kadrę, dobry klimat inwestycyjny i oferuje możliwości pozyskiwania kapitału czy to poprzez rynek kapitałowy czy granty" - podreślił Slotkin.
Według jego słów, HydroPlant - technologia spółki - oferuje 20% poprawę efektywności zużycia paliwa i obniżenie emisji spalin aż o 70%. Jest przetestowana w USA, Hiszpanii i Meksyku, jej osiągi udokumentowane i gwarantuje konkretne korzyści finansowe dla operatorów flot. Prezes HydroPhi szacuje, że pełna instalacja systemu kosztuje ok. 15 tys. USD i spłaca się klientowi w okresie do 18 miesięcy.
Liczy on na kontrakty z operatorami autobusów miejskich w dużych miastach Polski i Europy, a także chociażby na firmy zajmujące się gospodarką śmieciami. ?Będziemy również celować we właścicieli ciężarówek. Chcemy zaprezentować ponadto naszą technologię producentom autobusów i samochodów dostawczych, ale to już dalsza perspektywa czasowa" - wskazał Slotkin.
Technologia firmy nie jest oparta na ogniwach paliwowych oraz nie jest alternatywą wodorową dla tradycyjnych paliw węglowodorowych. Wykorzystuje zintegrowany system elektrolizy, polegający na wydzieleniu wodoru i tlenu z wody, a następnie doprowadzeniu mieszanki do wlotu powietrza silnika zasilanego paliwami węglowymi takimi jak olej napędowy, benzyna bezołowiowa oraz gaz ziemny. Według informacji spółki HydroPlant pozwala na redukcję zużycia paliwa, kosztów operacyjnych i emisji spalin zarówno silników stosowanych w pojazdach jak i silników stacjonarnych oraz generatorów. Kluczowymi odbiorcami technologii jest sektor samochodów ciężarowych, ciężkich sprzętów, przemysł morski oraz rolnictwo, przemysł wydobywczy.
?Ze względu na te czynniki widzimy ogromny potencjał przed naszą technologią. Dodatkowymi impulsami są rosnące ceny paliwa i zaostrzające się normy środowiskowe, a transport samochodowy to najpopularniejszy środek logistyki w Europie. W efekcie wierzymy, że Europa może być naszym kluczowym rynkiem" - podsumował Slotkin.
Na początku czerwca Slotkin w rozmowie z agencją ISBnews informował o planach założenia spółki zależnej w Polsce i wprowadzenia jej na NewConnect na zasadzie odwróconego przejęcia podmiotu notowanego na tym rynku.
Wcześniej Astoria Capital z grupy WDM podpisała list intencyjny ze HydroPhi Technologies Group, Inc., w którym strony wyraziły chęć zawarcia umowy dotyczącej utworzenia wspólnego przedsięwzięcia (joint-venture) pod nazwą HydroPhi Technologies Europe.
Spółka HydroPhi Technologies Group, Inc. (HPTG), notowana na rynku OTC Markets w USA, specjalizuje się w tworzeniu i rozwijaniu systemów produkcji paliwa wodorowego wykorzystujących elektrolizę wody. Technologia HydroPhi - HydroPlant - nie jest oparta na ogniwach paliwowych oraz nie jest alternatywą wodorową dla tradycyjnych paliw węglowodorowych.
(ISBnews)