II etap konkursu Global Management Challenge - Euromanager Poland 2005
1 września rozpoczął się II etap konkursu Global Management Challenge - Euromanager Poland 2005
12.09.2005 | aktual.: 12.09.2005 11:40
1 września rozpoczął się II etap konkursu Global Management Challenge – Euromanager Poland 2005.
W dziesięciu grupach – na dziesięciu rynkach równorzędnie rywalizują ze sobą łącznie 74 zespoły. Reprezentują one zarówno firmy jak i środowisko studentów/absolwentów. Wśród menedżerów w wirtualnej rzeczywistości są przedstawiciele takich firm jak.: Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, Bank Gospodarki Żywnościowej, Budimex, Elektrociepłownie Toruń, GE Power Controls, Makro Cash and Carry, Media Saturn, MGB Buying, Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Real, SAP Polska, Winkowski.
Najwięcej zespołów studenckich w II etapie to drużyny finansowane przez Sponsorów i Patronów projektu: Giełdę Papierów Wartościowych, Narodowy Bank Polski, Bank Millennium, Deloitte, METRO Group i Microsoft oraz drużyny akademickie startujące pod szyldem: Rzeczpospolitej, Fundacji Edukacji Rynku Kapitałowego, Personelu. W dalszych rozgrywkach spotkają się również zespoły sponsorów indywidualnych, m.in.: Avon Cosmetics, Banku BPH, DHL Express, International Paper, PKN Orlen, PKO Banku Polskiego, PTK Centertel, Starwood Hotels. Najwięcej zespołów pochodzi z Akademii Ekonomicznej w Krakowie (przypomnijmy, że to absolwenci tej uczelni zwyciężyli w ostatnich Finałach Światowych!), Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego.
Tegoroczna – już szósta polska edycja konkursu rozpoczęła się w maju b.r. i zgromadziła na starcie blisko 300 zespołów (1300 menedżerów i studentów) chcących w nowoczesny i interaktywny sposób rozwijać umiejętności i wiedzę ekonomiczną. Symulacja komputerowa, na której bazuje konkurs jest już znana na całym świecie – od 25 lat zgromadziła ponad 300 000 uczestników z blisko 20 państw. Zarówno w środowisku biznesowym jak i akademickim to uznane i cieszące się dużym zainteresowaniem narzędzie szkoleniowe poszerzające kompetencje i wiedzę o skutecznym zarządzaniu.
Global Management Challenge – zwany lokalnie „Euromanager” daje uczestnikom możliwość zarządzania własnym przedsiębiorstwem bez ponoszenia realnych konsekwencji. Zespoły zgłoszone do konkursu (3-5 osób) wcielają się rolę Zarządów przedsiębiorstw prowadzących działalność handlową na terenach Unii Europejskiej oraz państw zrzeszonych w NAFTA. Każdy cykl decyzyjny w konkursie to konieczność podjęcia kompleksowych rozwiązań które nie tylko w skuteczny sposób pokonają konkurencję, ale i efektywnie wpłyną na długofalowy rozwój firmy. Ponieważ gra jest interaktywna wymaga od uczestników przewidywania zachowań innych graczy. Po każdych decyzjach zespoły otrzymują Raporty – informacje zwrotne, które w szczegółowy sposób dostarczają danych o konsekwencjach podjętych decyzji i zmianach zachodzących na rynku.
W polskich edycjach z zalet wirtualnego symulatora skorzystało już ponad 6000 osób. W tegorocznej edycji po I etapie blisko 30% zespołów firmowych i 25% studenckich awansowało do dalszych rozgrywek.
Drugi etap trwa do 17 października, składa się z pięciu cykli decyzyjnych. Finał Krajowy odbędzie się w dniach 8-9 listopada w Sali Notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. „Pierwszy raz w Polsce finał będzie dwudniowy. Ze względu na tak duża liczbę zgłoszonych zespołów pojawiła się konieczność organizacji również Półfinałów. Sam Finał i Gala Dinner odbędą się w Sali Notowań GPW w Warszawie. To najbardziej odpowiednie miejsce do ogłoszenia zwycięzcy wirtualnych rozgrywek – wybierzemy „Zarząd roku 2005” na podstawie wartości akcji zarządzanego przedsiębiorstwa.” – mówi organizator.
Więcej szczegółów na stronie konkursu www.euromanager.pl
Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting
Patroni honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Bank Millennium, Deloitte, METRO Group, Microsoft
Patroni medialni: Rzeczpospolita, Businessman Magazine, Wirtualna Polska, Personel
Współpraca: Jobpilot.pl, Brytyjsko – Polska Izba Handlowa, Fundacja Edukacji Rynku Kapitałowego