Integer.pl w I półr. zwiększył przychody, ale zyski mocno spadły
29.08. Warszawa (PAP) - Dostawca usług pocztowych Integer.pl zwiększył w pierwszym półroczu 2013 roku swoje skonsolidowane przychody o 16,9 proc., do 154 mln zł, ale jednocześnie...
29.08.2013 | aktual.: 30.08.2013 07:23
29.08. Warszawa (PAP) - Dostawca usług pocztowych Integer.pl zwiększył w pierwszym półroczu 2013 roku swoje skonsolidowane przychody o 16,9 proc., do 154 mln zł, ale jednocześnie spółka pokazała mocne spadki zysków.
Z raportu półrocznego wynika, że zysk operacyjny Integer.pl spadł w pierwszych sześciu miesiącach 2013 roku o 82 proc., do 9,4 mln zł. EBITDA zmniejszyła się o 64 proc., do 21,9 mln zł, a zysk netto skurczył się o 78 proc., do 10,06 mln zł.
Na wzrost przychodów złożyły się rosnące przychody ze sprzedaży paczkomatów oraz towarów dla spółek spoza grupy, jak również sprzedaż usług pocztowych i paczkomatowych spółki zależnej InPost.
Spółka zanotowała również wzrost amortyzacji o 41,33 proc., co w sposób istotny wpływa na wynik netto grupy.
Integer.pl podał, że znaczący spadek skonsolidowanego wskaźnika EBITDA oraz EBIT wynika z jednorazowej transakcji sprzedaży spółki zależnej Kolportaż Rzetelny, która to sprzedaż miała miejsce w pierwszym półroczu ubiegłego roku.
Integer.pl planuje przeznaczyć do końca 2013 roku na rozwój usługi Paczkomaty InPost około 65 mln zł, a niemal czteroletni projekt zagranicznej ekspansji wyceniany jest na około 300 mln euro.
Dzięki temu projektowi InPost zamierza dostarczać 2,5-3 mln paczek tylko w Polsce, a udział usług niestandardowych (w tym elektronicznych) w przychodach spółki w najbliższych latach będzie stanowić co najmniej 30 proc.
Strategiczne inwestycje realizowane na międzynarodowych rynkach mają sprawić, że przychody Grupy Integer.pl z projektów zagranicznych osiągną w ciągu kilku najbliższych lat poziom 20-40 mln euro rocznie.
"Jednocześnie międzynarodowa ekspansja przyczyni się w kolejnych latach do znaczącego wzrostu przychodów całej Grupy, rekompensując dotychczasowe inwestycje finansowe i koszty związane z wdrożeniem i promocją usługi na całym świecie" - napisano w raporcie półrocznym spółki. (PAP)
pr/