Intersport Polska chce poprawiać wyniki, w tym roku raczej nie otworzy nowych sklepów

22.03. Warszawa (PAP) - Intersport Polska, prowadzący sprzedaż sprzętu sportowego, liczy, że dzięki m.in. lepszemu zarządzaniu towarami i redukcji kosztów spółka zanotuje w 2010...

22.03. Warszawa (PAP) - Intersport Polska, prowadzący sprzedaż sprzętu sportowego, liczy, że dzięki m.in. lepszemu zarządzaniu towarami i redukcji kosztów spółka zanotuje w 2010 roku wzrost marży brutto na sprzedaży i poprawę na każdym poziomie rachunku wyników. Na ten rok spółka nie planuje otwierania nowych sklepów, a w perspektywie kilku lat chciałaby zacząć wypłacać dywidendę.

"Nasz plan minimum na 2010 rok zakłada wzrost zysku netto do 3,8 mln zł, zysku operacyjnego do 6,9 mln zł, zysku EBITDA do 14,2 mln zł, a przychodów o 9 proc., do 238,1 mln zł. Byłyby to najlepsze wyniki w naszej dotychczasowej historii. Stawiamy sobie też za cel poprawę o 1 punkt procentowy marży brutto na sprzedaży, do 38,2 proc." - powiedział podczas poniedziałkowej konferencji prasowej prezes Intersportu Artur Mikołajko.

Wzrost marży spółka chce osiągnąć m.in. dzięki pozyskaniu dodatkowych rabatów od dostawców, lepszemu zarządzaniu towarem oraz optymalizacji oferty sprzedaży.

Prezes liczy, że 2010 rok, po słabszych dwóch poprzednich latach, przyniesie powrót do wypracowywania przez Intersport Polska dobrych wyników finansowych.

"Spodziewam się, że 2010 rok będzie lepszy od poprzedniego, a już zdecydowanej poprawy oczekiwałbym w latach 2011/12" - powiedział Mikołajko. Dodał, że dzięki spodziewanej poprawie wyników Intersport Polska będzie mógł w perspektywie kilku lat zacząć wypłacać akcjonariuszom dywidendę.

W 2009 roku Intersport Polska miał 0,15 mln zł zysku netto, 2,1 mln zł zysku operacyjnego oraz 218 mln zł przychodów. Prezes poinformował, że niska rentowność spółki w zeszłym roku to przede wszystkim efekt dużych inwestycji poniesionych przez spółkę, w tym na budowę nowoczesnego centrum logistycznego. Gorsze od spodziewanych wyniki osiągają też sklepy otworzone przez Intersport w ostatnim roku.

"Widzimy już pierwsze pozytywne efekty uruchomienia nowego centrum logistycznego, dzięki któremu możemy wyraźnie ograniczyć koszty związane z utrzymywaniem wysokich zapasów. Poprawiła nam się rotacja towarów i lepiej koordynujemy nasze działania w systemie zamówień" - powiedział Mikołajko.

W 2009 roku Intersport Polska otworzył trzy nowe salony sportowe, w Płocku, Częstochowie i w Opolu. Na ten rok spółka nie przewiduje uruchomienia kolejnych punktów, ale tłumaczy to opóźnieniami w budowie galerii handlowych.

"Mamy zatwierdzonych sześć nowych lokalizacji, ale raczej żaden z tych punktów nie zostanie uruchomiony w tym roku. Te lokalizacje to Rzeszów, Lublin, Radom, Gliwice, Gorzów Wielkopolski i Szczecin" - powiedział prezes.

Obecnie sieć sprzedaży Intersport Polska liczy 28 sklepów w największych centrach handlowych w 16 miastach na terenie całej Polski. (PAP)

pr/ gor/

Źródło artykułu:PAP
turystykamaxintersport

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.