Jak budować partnerską relację z kontrahentem na elektronicznym rynku

Czy w dzisiejszych czasach istnieje metoda, która ogranicza nakład czasu, pracy i środków materialnych, w procesie tworzenia relacji biznesowych? Czy istnieje uniwersalne narzędzie usprawniające, służące zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym kontaktom?

Jak budować partnerską relację z kontrahentem na elektronicznym rynku
Źródło zdjęć: © Fotolia | serg nvns

15.01.2015 10:09

Większość firm korzysta już z narzędzi ograniczających pracę wewnątrz firmy na dokumentach papierowych. Na rynku jest wiele sprawdzonych narzędzi klasy ECM (Enterprise Content Management). Jednakże wzrost zapotrzebowania na elektroniczną formę kontaktu nie słabnie. Papierowy model dokumentacji odchodzi do lamusa zastąpiony przez co raz nowocześniejsze narzędzia technologiczne. Przykładem takiego rozszerzenia komunikacji elektronicznej z otoczeniem biznesowym dla przedsiębiorców jest Marketplanet OnePlace.

Projekt okazał się strzałem w dziesiątkę w budowaniu relacji biznesowych wyłącznie za pomocą elektronicznej formy kontaktu. Na platformie transakcje dopięte są po ostatni guzik – sprzedaż, zakup oraz płatności zachowane są w ramach projektu. Poza głównym założeniem mającym na celu wdrożenie wyłącznie elektronicznej formy wymiany dokumentów, narzędzie OnePlace postawiło krok na przód. W tym „jednym miejscu” użytkownicy mają mieć dostęp do całego rynku zakupowego – zapytań ofertowych, ogłoszeń, zamówień i faktur. Ponadto wszystkie te czynności charakteryzują się redukcją kosztów przy jednoczesnym dostępie do szerszej bazy potencjalnych klientów / dostawców.

Marketplanet rygorystycznie traktuje każdego potencjalnego dostawcę. Zanim otrzyma on możliwość przyłączenia się do projektu musi zostać poddany procesowi certyfikacji. Polega on przede wszystkim na uwierzytelnieniu kontrahenta. Pomyślne przejście procesu weryfikacji firmy, rozpościera nie kończące się możliwości – użytkownik buduje swój wizerunek, zawiera kontakty, uzupełnia swój profil wzbogacając go o wszelkie możliwe dokumenty: certyfikaty, dyplomy, szkolenia, referencje, a nawet podziękowania.

Marketplanet OnePlace to ponadczasowa forma relacji pomiędzy obiema stronami transakcji. Platforma wypiera tradycyjne formy kontaktu czy istniejące dotychczas narzędzia systemowe. Już dziś korzystają z niej największe przedsiębiorstwa w Polsce.

Źródło artykułu:Informacja prasowa
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)