Jak Polacy oceniają swoich pracodawców?
Większość Polaków ma o pracodawcy dobre zdanie
21.03.2012 | aktual.: 21.03.2012 15:34
Ogólnie jest dobrze
56 proc. użytkowników serwisu ocenia swojego pracodawcę pozytywnie. Negatywne oceny stanowią 44 proc. spośród wszystkich wystawianych przez pracowników opinii. Większość wystawiających ocenę (55 proc.) nie skorzystała z możliwości udzielenia informacji zwrotnych dla pracodawców, zawierających wskazówki co zrobić – aby poprawić zadowolenie zatrudnionych. 45 proc. z nich udzieliło swoim byłym i aktualnym szefom konstruktywnych porad i sugestii.
Chwalimy za atmosferę
Okazuje się, że na zadowolenie z miejsca pracy, najbardziej wpływa panująca w niej atmosfera (35 proc.). Jako drugi czynnik wskazywano elastyczny czas pracy (21 proc.), a trzecią z najwyżej cenionych przez polskich pracowników wartości jest możliwość rozwoju umiejętności zawodowych, awans oraz gwarantowane szkolenia (20 proc.). Wynagrodzenie znajduje się na czwartym miejscu (15 proc.). Dalej plasują się: świadczenia socjalne (5 proc.) i warunki pracy. Na poczucie bezpieczeństwa zatrudnienia (pozytywnie oceniając pracodawcę) zwraca uwagę zaledwie 1 proc. pytanych.
Ganimy za pieniądze
Najważniejszym czynnikiem wpływającym na wystawienie negatywnej opinii, jest wysokość otrzymywanego wynagrodzenia - ponad 30 proc. recenzentów oceniając nieprzychylnie pracodawcę uznało je za decydujące. Także stres w pracy (20 proc.) oraz ład korporacyjny i biurokracja (15 proc.) - to trzy główne czynniki wypływające na niskie zadowolenie z miejsca pracy. Zwracano także uwagę na brak możliwości zagwarantowania przez pracodawców rozwoju zawodowego (9 proc.), systemów motywacyjnych w formie premii i podwyżek (7 proc.) oraz na nadgodziny (6 proc).
- W raporcie prezentujemy zestawienie wszystkich ocen dodanych przed użytkowników od listopada ubiegłego roku. Celem zestawienia było podsumowanie poziomu satysfakcji pracowników z pracy oraz poznanie ich opinii na temat swoich byłych i aktualnych pracodawców – komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager.
(JK)