Jak sprawdzić, czy firma nie będzie robić problemów lub opóźniać wypłatę odszkodowania z AC
Na polskim rynku ubezpieczeń brakuje niestety jednolitych standardów pomiaru jakości likwidacji szkód, czyli procesu obliczania i wypłaty odszkodowania. Na chwilę obecną jedynie zestawienie skarg składanych przez Klientów do Rzecznika Ubezpieczonych, odzwierciedla jakość likwidacji szkód oferowaną przez poszczególnych Ubezpieczycieli.
30.01.2013 11:17
W szczególności miarodajne jest zestawienie wyodrębniające skargi na ubezpieczycieli komunikacyjnych. Raport pozwala określić odsetek skarg w stosunku do liczby zawartych przez firmę polis i tym samym określić, w jaki sposób firma wypada na tle innych towarzystw.
Materiał powstał przy współpracy z www.libertydirect.pl
Krzysztof Michałek - ekspert ds. ubezpieczeń komunikacyjnych w Liberty Direct. Posiada wieloletnie doświadczenie we wszystkich obszarach związanych z oceną ryzyka ubezpieczeniowego. Początki jego kariery łączą się z Towarzystwem Ubezpieczeniowym PBK, gdzie pracował w dziale likwidacji szkód. Przez prawie 10 lat pełnił funkcję Głównego Specjalisty w Biurze Ubezpieczeń Indywidualnych w TUiR WARTA SA, gdzie nadzorował ubezpieczenia OC, Autocasco i NNW. Jest absolwentem Politechniki Radomskiej. Krzysztof Michałek jest żonaty, ma dwoje dzieci. Czas wolny poświęca komputerom, samochodom oraz podróżowaniu.