Trwa ładowanie...

Jak ułatwić życie i zmniejszyć stres?

Programy typu „work-life balance" to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Jak ułatwić życie i zmniejszyć stres?
d1raq0u
d1raq0u

Programy typu "work-life balance" to aktywna próba wsparcia pracowników przez ich pracodawcę poprzez dostarczanie im narzędzi i usług pomagających zrównoważyć, pogodzić i zarządzać stresem rodzącym się w wymagającym środowisku zawodowym i przenikającym w obszar życia prywatnego.

Korzyści z pracowniczej równowagi

Skuteczne programy tego typu ułatwiają życie i zmniejszają stres, dzięki czemu personel staje się zdrowszy, bardziej odporny i produktywny. Wśród wielu korzyści wynikających z wdrożenia, wskazuje się podwyższoną produktywność i zaangażowanie, poprawę morale i wzrost inicjatywy pracowników. Badania pokazują, że zrównoważenie życia osobistego i zawodowego redefiniuje podejście do obu obszarów życia i korzystnie zmienia sposób, w jaki pracownicy wykonują zawodowe obowiązki oraz pozytywnie wpływa na ich stosunek do pracodawcy i identyfikację z organizacją.

Lepsze wyniki biznesowe dzięki motywacji

W ujęciu zróżnicowania korzyści oferowanych jako wynagrodzenie za pracę, zawarcie wśród nich rozwiązań równoważących czas pracy i prywatny coraz częściej jest oczekiwane, poszukiwane i wysoko cenione przez pracowników czy kandydatów szukających pracy, niezależnie od ich wieku i płci. Wskaźniki finansowe wiodących organizacji amerykańskich notowanych na listach Fortune, m.in. Abbott, Allstate, IBM, Deloitte & Touche, Johnson & Johnson, Texas Instruments, Pricewaterhouse Coopers, stosujących rozwiązania „work-life balance" jako narzędzie zarządzania strategicznego, dowodzą ekonomicznej słuszności stosowania tego typu programów.

Wzrastające poparcie społeczne

W krajach rozwiniętych inicjatywy „work-life balance" systematycznie zyskują także wsparcie instytucji rządowych dostrzegających w nich sposób na łagodzenie negatywnych skutków społecznych aktywności zawodowej kobiet czy profilaktykę szkodliwego dla zdrowia i życia rodzin pracoholizmu.

d1raq0u

Wdrażamy „zrównoważenie czasu" - ale jak?

Jak wybrać właściwy program i efektywnie go wdrożyć w organizacji, angażując w niego pracowników, aby równocześnie ominąć pułapki implementacji i poprawić ROI ? - to podstawowe pytania osób odpowiedzialnych za zarządzanie personelem i organizacją, przed którymi stoi wyzwanie wprowadzenia praktyk „work-life balance".

Nie istnieje jeden idealny, skuteczny w każdej organizacji program „równoważenia czasu zawodowego i prywatnego". Wybór optymalnego rozwiązania wymaga analizy specyficznych potrzeb określonych grup pracowników w danej firmie, przeglądu źródeł stresu zawodowego, procesów biznesowych oraz możliwości, które firma może zaproponować pracownikom nie naruszając równocześnie stabilności działalności operacyjnej.

Lepsza adaptacja niż kopiowanie

Warto poznać i odnieść się do najlepszych praktyk programów typu „work-life balance". Stosując benchmarking nie należy jednak wprost kopiować rozwiązań skutecznych w innych organizacjach. Programy i metody implementacji winny być dopasowane do swoistych potrzeb i możliwości firmy. Odkrywszy działania skuteczne w firmach o podobnej specyfice, warto zastanowić się nad ich adaptacją, bądź stworzeniem rozwiązań o podobnych mechanizmach, ale odpowiadających indywidualnym uwarunkowaniom firmy i oczekiwaniom jej pracowników.

d1raq0u

Zarządcza konieczność

W czasie, gdy pracobiorcy są nieustannie napominani do „robienia więcej i szybciej", pracodawcy zmuszeni są do stosowania najbardziej efektywnych narzędzi do motywowania pracowników do „dawania z siebie tego, co najlepsze". Przed samodzielnym podjęciem działań z zakresu projektowania rozwiązań równoważących czas pracy i życia prywatnego, warto skonsultować podejście, uwarunkowania i dobór metod wdrożenia z doświadczoną agencją doradztwa personalnego, specjalizującą się w realizacji programów „work-life balance".

Artykuł pochodzi z Czytelni Grupy Tempo.
Więcej tekstów na http://www.grupatempo.pl/pl/czytelnia/

Autor: Joanna Wesołowska, Specjalista ds. marketingu w Grupie Tempo.

d1raq0u
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1raq0u