Jaką kawę na wynos sprzedaje Żabka? Sieć odsłania karty

Żabka sprzedała w zeszłym roku prawie 39 mln kubków kawy. Sieć traktuje kategorię kawy, jako markę własną, ale w rzeczywistości w kubkach kryje się marka kawy, która znana jest na całym świecie od ponad 160 lat.

Żabka sprzedaje 39 mln kubków kawy rocznie
Żabka sprzedaje 39 mln kubków kawy rocznie
Źródło zdjęć: © East News | Wojciech Strozyk/REPORTER

Kawa jest jednym z najpopularniejszych produktów z oferty gastronomicznej Żabki. Jak podaje portalspozywczy.pl, w 2024 r. w sklepach sieci kupiono jej prawie 39 mln kubków, czyli 110 tys. kaw dziennie. Średnio w Żabce Polacy kupują trzy kawy miesięcznie i są to częściej mężczyźni niż kobiety.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku

Kto dostarcza kawę do Żabki?

Jak informuje portal, kawa dostępna jest w każdej z ponad 11 tys. sklepów Żabka i, jak się okazuje, jest to 100 proc. Arabica. Swój smak zawdzięcza odpowiedniemu procesowi palenia, który odbywa się we Włoszech – w najstarszej działającej w Europie palarni Julius Meinl, istniejącej od przeszło 160 lat.

To właśnie austriacka firma rodzinna Julius Meinl jest dostawcą kawy do wszystkich sklepów Żabka w Polsce.

– W każdej z Żabek klienci mogą delektować się taką samą 100 proc. Arabiką, mając pewność, że wszystkie partie kawy przechodzą rygorystyczną kontrolę pod względem jakości i bezpieczeństwa. Utrzymujemy najwyższe standardy dzięki współpracy z naszym dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym – podkreśla Marta Urbaniak, cytowana przez portal.

Kawa serwowana w Żabce to mieszanka brazylijskich ziaren, pochodzących głównie z niewielkich gospodarstw położonych w regionach Brazylii.

Jak podaje portal, najczęściej w sklepach sieci kupowana jest kawa z mlekiem, drugie miejsce należy do kawy latte (200 i 400 ml), a ostatnią pozycję na podium pod względem sprzedaży zajmuje mała, czarna kawa.

Ceny kawę w górę

Niestety rynek kawy – podobnie jak wiele innych sektorów – mierzy się dziś ze wzrostem cen. Jak podawał Reuters, ceny kawy w najbliższym czasie wzrosną o 15-25 proc. Powodem tego są niekorzystne warunki pogodowe w Brazylii, która jest głównym producentem kawy.

Palarnie kawy, takie jak Lavazza, Illy, Nestlé i JDE Peet’s, prowadzą rozmowy z sieciami handlowymi na temat podwyżek cen. Podwyżki cen surowca są problemem również dla sieci kawiarni. Starbucks już podniósł ceny o około 16 proc., a kapsułki Nespresso mają zdrożeć do 1,45 dolara za sztukę.

Źródło artykułu:WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (2)