Jaką kawę na wynos sprzedaje Żabka? Sieć odsłania karty
Żabka sprzedała w zeszłym roku prawie 39 mln kubków kawy. Sieć traktuje kategorię kawy, jako markę własną, ale w rzeczywistości w kubkach kryje się marka kawy, która znana jest na całym świecie od ponad 160 lat.
Kawa jest jednym z najpopularniejszych produktów z oferty gastronomicznej Żabki. Jak podaje portalspozywczy.pl, w 2024 r. w sklepach sieci kupiono jej prawie 39 mln kubków, czyli 110 tys. kaw dziennie. Średnio w Żabce Polacy kupują trzy kawy miesięcznie i są to częściej mężczyźni niż kobiety.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
"Tajemniczy box" w Auchan. Oto co znaleźliśmy w środku
Kto dostarcza kawę do Żabki?
Jak informuje portal, kawa dostępna jest w każdej z ponad 11 tys. sklepów Żabka i, jak się okazuje, jest to 100 proc. Arabica. Swój smak zawdzięcza odpowiedniemu procesowi palenia, który odbywa się we Włoszech – w najstarszej działającej w Europie palarni Julius Meinl, istniejącej od przeszło 160 lat.
To właśnie austriacka firma rodzinna Julius Meinl jest dostawcą kawy do wszystkich sklepów Żabka w Polsce.
– W każdej z Żabek klienci mogą delektować się taką samą 100 proc. Arabiką, mając pewność, że wszystkie partie kawy przechodzą rygorystyczną kontrolę pod względem jakości i bezpieczeństwa. Utrzymujemy najwyższe standardy dzięki współpracy z naszym dostawcą Julius Meinl, a także regularnym audytom, dbałości o dokumentację i certyfikaty oraz zaawansowanym badaniom laboratoryjnym – podkreśla Marta Urbaniak, cytowana przez portal.
Kawa serwowana w Żabce to mieszanka brazylijskich ziaren, pochodzących głównie z niewielkich gospodarstw położonych w regionach Brazylii.
Jak podaje portal, najczęściej w sklepach sieci kupowana jest kawa z mlekiem, drugie miejsce należy do kawy latte (200 i 400 ml), a ostatnią pozycję na podium pod względem sprzedaży zajmuje mała, czarna kawa.
Ceny kawę w górę
Niestety rynek kawy – podobnie jak wiele innych sektorów – mierzy się dziś ze wzrostem cen. Jak podawał Reuters, ceny kawy w najbliższym czasie wzrosną o 15-25 proc. Powodem tego są niekorzystne warunki pogodowe w Brazylii, która jest głównym producentem kawy.
Palarnie kawy, takie jak Lavazza, Illy, Nestlé i JDE Peet’s, prowadzą rozmowy z sieciami handlowymi na temat podwyżek cen. Podwyżki cen surowca są problemem również dla sieci kawiarni. Starbucks już podniósł ceny o około 16 proc., a kapsułki Nespresso mają zdrożeć do 1,45 dolara za sztukę.