Jaki jest najlepszy fast food? Amerykanie wybrali

Amerykańska firma Market Force Information opublikowała ranking sieci gastronomicznych typu fast food, które cieszą się największą popularnością wśród konsumentów w USA - donosi CNBC.

Obraz
Tracy Hunter/flickr (CC BY 2.0)

Ranking powstał w oparciu o badanie, w którym udział wzięło ponad 10 400 osób. Oceniały one sieci fast food m.in. pod kątem jakości serwowanego w nich jedzenia, obsługi czy tzw. doświadczenia klienta - ogółu wrażeń wyniesionych ze "spotkania" z daną marką. Na podstawie odpowiedzi udzielonych przez respondentów dla każdej sieci ustalono wskaźnik lojalności konsumenckiej.

I tak, jeśli chodzi o sieci fast food oferujące pizzę, najwyższy wskaźnik lojalności - 77 proc. - odnotowała sieć Papa Murphy's. Na uwagę zasługuje tutaj fakt, że oferuje ona klientom pizze poddane wstępnej obróbce, do upieczenia w domu. Jakość produktów Papa Murphy's była oceniana przez respondentów bardzo wysoko, co zapewne tłumaczy, dlaczego sieć ta znalazła się na pierwszym miejscu - mimo iż nie opiera się na tradycyjnym modelu baru typu fast food. Drugie miejsce zajęła sieć lokali Pizza Ranch (ze wskaźnikiem lojalności 66 proc.).

Wśród barów szybkiej obsługi serwujących meksykańskie jedzenie zwyciężyła sieć Taco Bueno (wskaźnik lojalności 57 proc.), chwalona za jakość produktów, korzystny stosunek jakości do ceny i miłą obsługę. Drugie miejsce przypadło Chipotle Mexican Grill (wskaźnik lojalności 53 proc.).

W kategorii sieci oferujących dania fast food z kurczaka wygrały restauracje spod szyldu Chick-fil-A (wskaźnik lojalności 77 proc.), docenione przez konsumentów m.in. za jakość jedzenia, wysoki standard obsługi, a także czystość i higienę w lokalach. Drugie miejsce, ze wskaźnikiem lojalności na poziomie 70 proc., zajęła sieć Raising Cane's.

Spośród sieci specjalizujących się w kanapkach najwyższy wskaźnik lojalności konsumenckiej odnotowała marka McAlister's Deli (70 proc.), o zaledwie jeden punkt procentowy wygrywając z drugą w rankingu siecią Firehouse Subs.

Jeśli chodzi o sieci piekarniczo-cukiernicze, to konsumenci chcą wracać przede wszystkim do lokali marki Krispy Kreme, specjalizującej się w pączkach z dziurką (wskaźnik lojalności 68 proc.). Druga lokata przypadła sieci Panera (wskaźnik lojalności 64 proc.).

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
System kaucyjny w restauracjach. Dopłacimy za napoje. Co ze zwrotem?
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo
Hit internetu. Kaufland wprowadził butelkę omijającą nowe prawo
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Służby wykryły poważny błąd
Takie ryby jechały do nas z Rosji. Służby wykryły poważny błąd
Nowe zasady dla rolników. Państwo spłaci dług, ale zabierze ziemię
Nowe zasady dla rolników. Państwo spłaci dług, ale zabierze ziemię
Najlepiej płatne kierunki studiów w Polsce. Zarobki sięgają 15 tys. zł
Najlepiej płatne kierunki studiów w Polsce. Zarobki sięgają 15 tys. zł
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
UE inwestuje miliardy w drogi i kolej. Oto czym jest TEN-T
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Przelewy w Polsce. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Aldi zmienia zdanie. Nowe podejście do kas i promocji
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców
Polskie gruszki nareszcie w marketach. Oto ceny naszych owoców