Jakie CV kochają rekruterzy?

"Zapadnie w pamięci czy trafi prosto do kosza? – zastanawiasz się, próbując stworzyć życiorys. Zamiast takich dylematów lepiej mieć pewność, że nasz dokument faktycznie jest profesjonalny. Podpowiadamy, co urzeka rekruterów, a co ich irytuje.

Jakie CV kochają rekruterzy?

30.03.2015 | aktual.: 31.03.2015 11:00

O jakie CV musisz się postarać, jeśli zależy ci na pracy? Oto kilka cech aplikacji, które budzą pozytywne emocje:

1. Estetyczne

Podczas tworzenia CV należy wykazać się zmysłem estetycznym, ciekawie skomponować całość tak, aby dokument przykuwał uwagę również pod względem graficznym. Zadbajmy chociażby o odpowiednie czcionki – nie stosujmy komiksowej, kiedy idziemy na rozmowę do banku. Pamiętajmy również, aby nie przesadzić z ilością przytłaczających ozdobników czy kolorów. Forma nie powinna odwracać uwagi rekrutera od treści, a jedynie ją urozmaicać i czynić miłą dla oka. Zastanówmy się, czy naprawdę warto tworzyć CV w formie infografiki albo ulotki reklamowej, jeśli nie staramy się o pracę w branży kreatywnej – takie formy mogą utrudnić rekruterowi dotarcie do najważniejszych informacji.

1. Przejrzyste i czytelne

Nic tak nie odstrasza rekrutera jak chaos w dokumencie i konieczność wytężania wzroku, by dostrzec to, co najważniejsze. Bardzo istotny jest układ treści, rozmieszczenie poszczególnych elementów tak, aby dokument był czytelny i łatwy w odbiorze. Zbyt mała czcionka, wąska interlinia, różne style, a także rozmiary liter, zdjęcie słabej jakości, brak jednolitości, logicznych wypunktowań, nierówne odstępy, „rozjechany” tekst – to wszystko może nużyć i męczyć. Z pomocą może przyjść darmowe narzędzie do generowania życiorysów, takie jak np. Kreator CV Pracuj.pl. Dzięki takiemu rozwiązaniu można skorzystać z jednego ze sprawdzonych szablonów i dostarczyć rekruterowi CV w przejrzystej i czytelnej (a jednocześnie atrakcyjnej wizualnie) formie.

1. 3. Poprawne językowo

Wygląd to jedno, ale treść to drugie. Błędy ortograficzne działają na rekruterów niczym płachta na byka! Sprawdzajmy dokładnie tekst, starajmy się wychwycić literówki, błędy interpunkcyjne, stylistyczne. Pamiętajmy, że CV jest wizytówką naszych kompetencji, również językowych!

1. 4. Konkretne

Rekruterzy lubią czytać CV, w których znajdują wszystkie interesujące ich informacje. Nie muszą wówczas tracić czasu na uzupełnienie i doprecyzowanie danych, np. stopnia znajomości języka obcego albo programów komputerowych, posiadania prawa jazdy, historii zatrudnienia i konkretnych dat. Przygotowując CV, powinniśmy zastanowić się, jakie informacje są ważne z punktu widzenia pracodawcy, czy to, co mu oferujemy, pokrywa się z wymaganiami stawianymi w ogłoszeniu. Nie pozwólmy, żeby rekruter musiał się domyślać.

1. Objętościowo – w sam raz

Jeśli w CV brakuje ważnych informacji, np. podana jest tylko nazwa firmy i stanowiska, na którym pracowaliśmy, ale nie ma zakresu obowiązków, to rekruter czuje niedosyt i dezorientację. Jeśli natomiast ktoś traktuje aplikację jako miejsce do napisania obszernego wypracowania na rozmaite tematy – to także podpadnie, ponieważ nikt nie ma czasu na czytanie przysłowiowego lania wody. Rekruterzy kochają CV, które mają skondensowaną formę i są kwintesencją kompetencji kandydata.

pracownikrekruterfirma
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)