JSW stara się wykorzystać trendy na rynku spot w negocjacjach cenowych
Warszawa, 29.04.2016 (ISBnews) - Jastrzębska Spółka Węglowa (JSW) liczy na wykorzystanie korzystnych trendów na rynku spotowym w negocjacjach cenowych z odbiorcami węgla, poinformował p.o. wiceprezesa ds. strategii Krzysztof Mysiak.
29.04.2016 13:03
"Przez cały II kw. obowiązuje benchmark 84 USD/t i musimy w negocjacjach odnosić się do tego niego. Ceny spotowe odbiegają znacznie od tego, w ostatnich transakcjach sięgały nawet 101 USD/t, ale na australijski węgiel premium, a my takiego nie produkujemy. Odnosimy się do benchmarku 84 USD/t, natomiast staramy się w negocjacjach wykorzystywać pozytywne zjawiska na rynku" - powiedział Mysiak podczas konferencji prasowej.
Dodał, że część cen wynika wprost z formuł, ale tam, gdzie jest jeszcze przestrzeń do negocjacji, JSW stara się podnieść poziom cen.
Jednocześnie zaznaczył, że pomimo pewnych pozytywnych zjawisk, sytuacja na rynku węgla i koksu nie uległa dotychczas znaczącej zmianie.
Grupa JSW to największy producent wysokiej jakości węgla koksowego typu 35 (hard) i znaczący producent koksu w Unii Europejskiej. W 2015 r. w kopalniach JSW wydobyto 16,3 mln ton węgla. Spółka jest notowana na GPW od 2011 r.
(ISBnews)