Trwa ładowanie...
handel
24-05-2016 07:37

Klienci chcą wspierać lokalnych producentów

Czy pochodzenie marki ma znaczenie? Okazuje się, że duma narodowa może być istotnym kryterium zakupowym - pisze "Puls Biznesu".

Klienci chcą wspierać lokalnych producentówŹródło: Fotolia, fot: Fotolia
d2xtm74
d2xtm74

Konsumenci zwracają uwagę na pochodzenie marki przy wyborze produktu, aż 75 proc. z nich uważa, że to bardzo istotny czynnik przy podejmowaniu decyzji zakupowych - czytamy w najnowszym raporcie Nielsena.

- Jednym z najbardziej zaskakujących wyników badania jest fakt, że kraj pochodzenia marki jest tak ważny, lub nawet ważniejszy, dla konsumenta, jak pozostałe kryteria determinujące zakup, takie jak cena czy jakość. W zatłoczonym świecie handlu detalicznego pochodzenie marki może być istotne dla jej wyróżnienia się na rynku, jednak poziom sentymentu konsumentów waha się zależnie od kategorii i kraju - mówi Patrick Dodd, zarządzający grupą krajów w Nielsenie.

- W związku z tym obecność silnej marki na rynku musi być ostrożnie zarządzana, niezależnie od tego, czy marka jest globalna czy lokalna. Ostatecznie marki, które dostarczają produkty wysokiej jakości oraz odwołujące się bezpośrednio do konsumenta, będą miały przewagę na wszystkich rynkach - dodaje Dodd.

d2xtm74
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2xtm74