Kody QR pomagają w robieniu mobilnych zakupów

Klient, decydując się na zakup, wybiera towar i skanuje smartfonem tzw. kody QR umieszczone na rozwieszonych w mieście plakatach - pilotażowy projekt "Mobilny Klient" umożliwiający zakupy w sklepie internetowym bez konieczności użycia komputera ruszył w Poznaniu.

Obraz
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

W Poznaniu ruszył pilotażowy projekt "Mobilny Klient", umożliwiający zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. Przy wyborze towarów do kupienia, klient skanuje smartfonem tzw. QR kody umieszczone na bilbordach.

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu badawczego, potrwa do końca listopada. Niewykluczone, że po etapie pilotażowym zostanie poszerzone o kolejne miasta. Według jego twórców to pierwszy taki projekt w Polsce.

Aby zrobić zakupy, należy pobrać darmową aplikację mobilną, zeskanować kod z plakatu, z umieszczonymi na nim wirtualnymi półkami, oraz skompletować zamówienie. Kod QR (skrót od ang. Quick Response) to alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy, kwadratowy kod kreskowy. Specjalne plakaty z produktami, oraz towarzyszącymi im kodami pojawiły się na razie w dziesięciu miejscach w Poznaniu.

Jak powiedział w środę PAP Błażej Patryn reprezentujący biorącą udział w projekcie sieć handlową, przedsięwzięcie cieszy się zainteresowaniem klientów, zrealizowano już pierwsze zamówienia.

- Klient ma do dyspozycji pełną ofertę standardowego sklepu, dostęp do kilkunastu tysięcy produktów. Wybór następuje po zeskanowaniu kodu należącego do określonej grupy produktów. W następnej odsłonie projektu, klienci będą mogli skanować QR kody konkretnych towarów, które trafią do koszyka - powiedział.

Uczestnicy projektu nie chcą zdradzać jego kosztów. Jak przekonują, ma on pokazać zalety wynikające z dokonywania zakupów przy użyciu technologii mobilnych.

- Badamy, czy rozwiązania mobilne mogą zmienić sposób funkcjonowania handlu detalicznego w aglomeracji poznańskiej. Projekt pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy konsumenci są gotowi na nowe doświadczenia w obszarze codziennych zakupów - poinformował Jacek Pucher z Instytutu Logistyki i Magazynowania, które ustaliło metodykę badania.

Dzięki uczestnictwie w projekcie sieci handlowej możliwe było zintegrowanie kanału mobilnego ze sklepem internetowym oraz obsługą dostaw zakupów na terenie całej aglomeracji. Uczestnikiem przedsięwzięcia jest też m.in. firma, która przygotowała aplikację mobilną, dzięki której można robić zakupy i za nie płacić.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Powiesili w bloku kartkę o bonie ciepłowniczym. Mieszkańcy krytykują
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Zakaz niektórych kotłów na Podkarpaciu. Mieszkańców czeka wymiana
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Mogą upaść po ponad 140 latach. Boją się losu firmy Kulczyka
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Sądny dzień dla cen słodyczy. Brak odpowiedzi na najważniejsze pytanie
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Nadchodzą trzy niedziele handlowe. W życie wchodzą nowe przepisy
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Na promocjach bankowych zarobił 61 tys. zł. Oto jego sekret
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Problemy giganta w Polsce. UOKiK wlepił milionową karę
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
Tak wyglądają klejnoty skradzione z Luwru. Mamy zdjęcia
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
IKEA tnie zatrudnienie. Redukcja kilkuset etatów
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
ZUS zmienia terminy wypłat. Te grupy dostaną pieniądze wcześniej
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Rewolucja w polskich sadach. Oto jak zbiera się teraz jabłka
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski
Zamykają zakład w Niemczech. Produkcja trafić m.in. do Polski