Kody QR pomagają w robieniu mobilnych zakupów

Klient, decydując się na zakup, wybiera towar i skanuje smartfonem tzw. kody QR umieszczone na rozwieszonych w mieście plakatach - pilotażowy projekt "Mobilny Klient" umożliwiający zakupy w sklepie internetowym bez konieczności użycia komputera ruszył w Poznaniu.

Kody QR pomagają w robieniu mobilnych zakupów
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

14.11.2012 | aktual.: 14.11.2012 19:44

W Poznaniu ruszył pilotażowy projekt "Mobilny Klient", umożliwiający zakupy w sklepie internetowym wprost z ulicy. Przy wyborze towarów do kupienia, klient skanuje smartfonem tzw. QR kody umieszczone na bilbordach.

Przedsięwzięcie realizowane jest w ramach projektu badawczego, potrwa do końca listopada. Niewykluczone, że po etapie pilotażowym zostanie poszerzone o kolejne miasta. Według jego twórców to pierwszy taki projekt w Polsce.

Aby zrobić zakupy, należy pobrać darmową aplikację mobilną, zeskanować kod z plakatu, z umieszczonymi na nim wirtualnymi półkami, oraz skompletować zamówienie. Kod QR (skrót od ang. Quick Response) to alfanumeryczny, dwuwymiarowy, matrycowy, kwadratowy kod kreskowy. Specjalne plakaty z produktami, oraz towarzyszącymi im kodami pojawiły się na razie w dziesięciu miejscach w Poznaniu.

Jak powiedział w środę PAP Błażej Patryn reprezentujący biorącą udział w projekcie sieć handlową, przedsięwzięcie cieszy się zainteresowaniem klientów, zrealizowano już pierwsze zamówienia.

- Klient ma do dyspozycji pełną ofertę standardowego sklepu, dostęp do kilkunastu tysięcy produktów. Wybór następuje po zeskanowaniu kodu należącego do określonej grupy produktów. W następnej odsłonie projektu, klienci będą mogli skanować QR kody konkretnych towarów, które trafią do koszyka - powiedział.

Uczestnicy projektu nie chcą zdradzać jego kosztów. Jak przekonują, ma on pokazać zalety wynikające z dokonywania zakupów przy użyciu technologii mobilnych.

- Badamy, czy rozwiązania mobilne mogą zmienić sposób funkcjonowania handlu detalicznego w aglomeracji poznańskiej. Projekt pozwoli nam uzyskać odpowiedzi na pytanie, czy konsumenci są gotowi na nowe doświadczenia w obszarze codziennych zakupów - poinformował Jacek Pucher z Instytutu Logistyki i Magazynowania, które ustaliło metodykę badania.

Dzięki uczestnictwie w projekcie sieci handlowej możliwe było zintegrowanie kanału mobilnego ze sklepem internetowym oraz obsługą dostaw zakupów na terenie całej aglomeracji. Uczestnikiem przedsięwzięcia jest też m.in. firma, która przygotowała aplikację mobilną, dzięki której można robić zakupy i za nie płacić.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)