Trwa ładowanie...
19-04-2016 12:39

Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 roku

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie… człowiek.

Komunikacja marketingowa w epoce 3.0, czyli jak marki mogą i powinny przygotować się na nadejście 2030 rokuŹródło: materiały partnera, fot: materiały partnera
d350eb5
d350eb5

Mobile marketing, big data, model programmatic, Internet rzeczy czy rozszerzona rzeczywistość – które z tych narzędzi będą najbardziej rozwojowe za 5, 10 czy 15 lat? Czy tradycyjne media odejdą do lamusa? Wbrew skojarzeniom, jakie mogą nasuwać się, myśląc o 2030 roku, świat nie będzie oparty na programowaniu wszystkich i wszystkiego, chociaż technologia zacznie odgrywać w komunikacji marketingowej najważniejszą rolę. Głównym zaś hamulcem technologicznych zmian będzie... człowiek.

Robert Stępowski w książce „Komunikacja marketingowa 2030. Technologiczna rewolucja i mentalna ewolucja” udowadnia, że w przyszłości komunikacja marketingowa będzie coraz trudniejsza. Nie **pojawią się rozwiązania, które za jednym kliknięciem zdobędą dla nas klientów. Przeciwnie, dobór odpowiednich narzędzi będzie wymagał od marketerów dużo większego zaangażowania, analizy i niemal indywidualnego podejścia do każdego klienta. _ Personalizacja to jeden z najważniejszych trendów w komunikacji marketingowej najbliższych lat. To pojedynczy człowiek, a nie grupa będzie celem komunikatów reklamowych. Marka będzie musiała odpowiadać na konkretne oczekiwania i potrzeby klienta tu i teraz _ – tłumaczy Robert Stępowski, autor książki.

Jednak jak dotrzeć z przekazem reklamowym indywidualnie do każdego klienta? Zarówno autor, jak i jego rozmówcy są zgodni – w 2030 roku największy udział w komunikacji marketingowej będzie stanowił digital. _ Za 14 lat prawdopodobnie już niemal wszystko będzie podłączone do Internetu: samochody, sprzęty gospodarstwa domowego, żarówki, gadżety itp. One wszystkie będą ułatwiać nam życie, ale jednocześnie zbierać na temat naszych zachowań i preferencji zakupowych bardzo dużo danych, co sprawi, że marketerzy będą w stanie przesłać nam komunikat marketingowy w odpowiednim czasie, miejscu i w określonej sytuacji _ – wylicza Stępowski.

Autor książki „Komunikacja marketingowa 2030” przekonuje, że dotychczas pewne były tylko śmierć i podatki, a teraz do tego zestawu należy dodać jeszcze trwający cały czas proces zmiany.

Książka podzielona została na dwie części. W pierwszej autor opisuje aktualne trendy w marketing i radzi, jak już dziś efektywnie wykorzystywać niektóre narzędzia (m.in.: content marketing, wideo, wyszukiwarki SEO i SEM, mobile, big data, VR) do promocji marki lub jakie znaczenie dla marketerów pewne trendy będą miały w przyszłości. Natomiast druga część to rozmowy z wybitnymi przedstawicielami polskiej reklamy i public relations, z których wyłania się pełny obraz trendów, które będą coraz silniejsze i w latach 2016-2030 dokonają głębokich zmian w komunikacji marketingowej.

d350eb5

Rozmówcami autora są:

– Jakub Bierzyński

– Sebastian Hejnowski

– Paweł Kastory

– Norbert Ofmański

– Włodzimierz Schmidt

– Marek Staniszewski

– Paweł Trochimiuk

– Tadeusz Żórawski.



Robert Stępowski – przedsiębiorca, propagator wiedzy marketingowej, niezależny ekspert i konsultant w dziedzinie marketingu miejsc oraz personal brandingu. Założyciel platformy www.MarketingMiejsca.com.pl (2008). Od 16 lat pisze i publikuje – jako dziennikarz, autor książek i bloger. Jego liczne artykuły i komentarze publikowane były m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Dzienniku Gazecie Prawnej”, na portalach Onet Biznes, Wirtualnemedia.pl, PRoto.pl oraz w magazynach „BRIEF”, „Rynek Turystyczny”. Współpracował z radiową Jedynką oraz kierował działem online Radia Dla Ciebie i tygodnikiem „Nasze Miasto”. Jest autorem książek: „Inny świat, czyli subiektywny przewodnik po marketingu miejsc” (2012), „Wszystko co chciałbyś wiedzieć o marketingu terytorialnym. Z praktyki polskich samorządów” (2014 i 2015), „Promocja marki. Poradnik dobrych praktyk” (2014), „Marketing terytorialny. Jak zbudować i wypromować markę miejscowości?” (2015) i „Jak osiągnąć sukces” (2015) oraz współautorem publikacji „Marketingowe Vademecum
Wiedzy Lidera Samorządowego”, cz. 1 i 2. Od 2010 roku prowadzi wydawnictwo ROSTER (print i online) oraz agencję doradczą. Autor bloga www.TrescJestNajwazniejsza.pl

d350eb5

Wydawnictwo Słowa i Myśli

Publikuje książki o tematyce biznesowo-marketingowej oraz z pogranicza psychologii. Czytelnikami są menadżerowie, właściciele firm, specjaliści w zakresie sprzedaży, marketingu, trenerzy biznesu, a także wszyscy zainteresowani nowym, inspirującym spojrzeniem na ekonomię i biznes. Książki Wydawnictwa Słowa i Myśli to publikacje nowoczesne, ambitne i przełamujące schematy. Zachęcają do dyskusji, do spojrzenia głębiej, pobudzają do działania.

d350eb5
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d350eb5