Konsorcja Budimeksu i Strabagu oraz Mota-Engil wybrane do dokończenia A1
Warszawa, 29.08.2014 (ISBnews) - W trzech zadaniach na kontynuację projektu i budowy autostrady A-1 na odcinku Stryków - węzeł "Tuszyn", za najkorzystniejsze zostały uznane oferty kolejno: konsorcjum Strabagu (lider) i Budimeksu (339,62 mln zł brutto) w zadaniu I, spółki Mota-Engil Central Europe (360,75 mln zł brutto) w zadaniu II oraz konsorcjum Budimeksu (lider) i Strabagu (327,04 mln zł brutto) w zadaniu III, poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
29.08.2014 | aktual.: 29.08.2014 15:23
Dla wszystkich trzech zadań jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była cena.
Na początku czerwca GDDKiA poinformowała, że najtańsze oferty na trzy zadania w ramach budowy autostrady A1 na odcinku Stryków - Tuszyn złożyły: konsorcjum Strabagu i Budimeksu - 339,62 mln zł brutto na zadanie I; Mota-Engil Central Europe - 360,75 mln zł brutto na zadanie II oraz konsorcjum Budimeksu i Strabagu - 327,04 mln zł brutto na zadanie III.
GDDKiA ogłosiła przetarg na kontynuację projektu i budowy autostrady A-1 Stryków - węzeł Tuszyn w lutym. Poprzednim wykonawcą odcinka było konsorcjum Polimeksu-Mostostalu.
Dyrekcja poinformowała wtedy, że aby przyśpieszyć oddanie inwestycji do użytkowania zdecydowała o podzieleniu odcinka na trzy odrębne postępowania. W rezultacie zostaną podpisane trzy umowy na dokończenie budowy odcinków o długości: 14,15 km, 10,01 km oraz 13,13 km. Nowi wykonawcy będą mieli 22 miesiące na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ciągu głównego obu jezdni autostrady.
Zadania obejmują dokończenie budowy odcinka autostrady o łącznej długości 40 km, przebiegającego po wschodniej stronie Łodzi.
(ISBnews)