Trwa ładowanie...
d1x0k2m

Koronawirus zmienił konsumentów. Częściej sięgają po e-zakupy

Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy zaczęli żywo korzystać z możliwości zakupów internetowych. Wciąż ostrożni wobec powrotu do galerii handlowych, chętnie robią e-zakupy.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy zaczęli żywo korzystać z możliwości zakupów internetowych.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że Polacy zaczęli żywo korzystać z możliwości zakupów internetowych. (Pexels)
d1x0k2m

Polacy zaadaptowali się do nowej pandemicznej rzeczywistości. Widać to na przykładzie handlu. W związku z zamknięciem galerii handlowych i zagrożeniem koronawirusem przenieśli się do sieci. Co piąty z nas odkrył zakupy przez internet w czasie pandemii wynika z badania Accenture i Fashion Biznes.

Dotyczyło ono kategorii moda, uroda i elektronika na przełomie kwietnia i maja 2020 r. i badało nowe zachowania konsumenckie naszych rodaków.

Zobacz: Galerie handlowe. "Jest tąpnięcie, ale sytuacja w Polsce jest specyficzna"

d1x0k2m

- Pandemia znacząco przyspieszyła zmiany w zachowaniu konsumentów, które obserwowaliśmy już od pewnego czasu. Konsumenci zostali postawieni przed koniecznością skorzystania z innego sposobu zakupu i dostaw towarów. Część osób zatęskniła za fizycznymi doświadczeniami, które dają nam sklepy, ale z drugiej strony wielu konsumentów przekonało się jak łatwo jest robić zakupy online. E-commerce zyskuje na znaczeniu, a firmy, które będą prężnie działać w Internecie i dostosują swoje sklepy internetowe do nowych potrzeb konsumentów zyskają przewagę nad konkurencją - przekonywał Rafał Reif, Head of Fashion & Retail Poland, Accenture.

Galerie handlowe niczym outlety. "Już dawno pożegnaliśmy się z dodatnim wynikiem finansowym"

Okazuje się, że przez interent najchętniej kupowaliśmy produkty z kategorii uroda i moda. Produkty do pielęgnacji ciała i urody były najchętniej wybierane przez konsumentów z niemal każdej grupy wiekowej. Co trzeci konsument szukał elektroniki.

d1x0k2m

Zobacz: Galerie handlowe. Przychody Monnari spadły o połowę

Konsumentom zależy przede wszystkim na szybkości i wygodzie zamówienia. Preferowane były dostawy w ciągu 24 godzin i odbiory w paczkomatach. Co istotne, mimo otwarcia galerii handlowych ponad 55 proc. Polaków zamierza ograniczyć w nich wizyty w obawie o bezpieczeństwo.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie

d1x0k2m

Podziel się opinią

Share
d1x0k2m
d1x0k2m