KPRM ws. procedury przyznawania orderów i odznaczeń państwowych (komunikat)

...

08.09.2009 | aktual.: 08.09.2009 18:52

08.09. Warszawa - CIR informuje:

Od 1 stycznia 2009 r. do Kancelarii Prezesa Rady Ministrów trafiło 355 wniosków o nadanie orderów i odznaczeń państwowych, a w roku ubiegłym było ich ok. 700. Przy tak dużej liczbie wniosków kierowanych do KPRM, nie jest możliwe, aby premier zajmował się każdym pojedynczym wnioskiem. W każdym przypadku zastosowana jest jednakowa rutynowa procedura, którą zajmują się urzędnicy KPRM.

Wniosek z resortu, skierowany do urzędnika w KPRM jest sprawdzany pod względem formalno-prawnym i merytorycznym. Jeśli urzędnicy w KPRM nie dopatrzą się uchybień, wniosek jest wysyłany do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji i przedkładany do podpisu wicepremierowi, ministrowi spraw wewnętrznych i administracji, który zgodnie z decyzją prezesa Rady Ministrów, jest upoważniony do podpisywania tego rodzaju dokumentów. Wniosek z podpisem wicepremiera wraca do KPRM, po czym jest wysyłany do Kancelarii Prezydenta. Cała procedura odbywa się na poziomie urzędniczym.

W związku z tajemnicą prowadzonego śledztwa, ani urzędnicy KPRM ani wnioskodawca, czyli urzędnik resortu, nie mogli mieć wiedzy o przeciwwskazaniach do przeprowadzenia rutynowej procedury.

W związku z upublicznionymi dziś informacjami o zatrzymaniu osoby, której dotyczył wniosek, do Kancelarii Prezydenta zostanie skierowane pismo o jego wycofaniu.

UWAGA: Komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ ral/

Źródło artykułu:PAP
zusrządprocedura
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)