Kraków/ 10,5 tys. nowych miejsc pracy w sektorze IT i usług dla biznesu

10,5 tys. pracowników zatrudnią w ciągu tego roku centra IT i usług dla biznesu działające w Krakowie. W sumie w międzynarodowych korporacjach działających w tej branży w stolicy Małopolski pracuje ponad 50 tys. osób, co daje miastu pierwszą pozycję w kraju.

11.05.2016 15:05

Jak poinformował PAP w środę Łukasz Cioch ze stowarzyszenia ASPIRE, zrzeszającego największe firmy sektora IT/SSC/BPO, w Krakowie w lutym tego roku zatrudnienie w branży przekroczyło 50 tys. pracowników.

"Opierając się m.in. na danych pochodzących od 150 firm partnerskich ASPIRE przewidujemy, że do stycznia 2017 r. liczba ta przekroczy 60,5 tys. pracowników. Spodziewany przyrost zatrudnienia w 2016 r. to 21 proc., co oznacza, że w ciągu zaledwie roku branża powiększy się o 10,5 tys. pracowników. Średnio zatem, każdego dnia zatrudnienie w branży w Krakowie znajduje 29 osób" - zaznaczył.

Według niego Kraków jest miastem coraz bardziej widocznym na mapie globalnych centrów biznesu. Wysoką pozycję Krakowa w sektorze outsourcingu potwierdzają także coroczne zestawienia "Tholons Top 100 Outsourcing Destinations". W ostatnim rankingu ze stycznia 2016 r. stolica Małopolski utrzymała 9. miejsce wśród najatrakcyjniejszych miast na świecie dla tego typu inwestycji. Kraków zajmuje też najwyższą pozycję wśród europejskich miast.

"Jest to czynnik, który - biorąc pod uwagę wielkość miasta i jego dotychczas wyraźnie turystyczno-historyczny profil na poziomie skojarzenia z marką - ma ogromne znaczenie i stwarza zupełnie nowe perspektywy i możliwości rozwojowe dla miasta i regionu" - ocenił Cioch.

Pracownicy krakowskich firm z branży usług dla biznesu posługują się ponad 90 językami obcymi. Rośnie też skala różnorodności w obrębie branży - wśród nowych graczy na rynku są np. firmy, które nie prowadzą biznesu w regionie Europy środkowo-wschodniej.

Według przedstawiciela ASPIRE ciekawym i wyrazistym przykładem nowych trendów na dojrzałym rynku są hongkońskie linie lotnicze Cathay Pacific, od lat plasujące się w pierwszej trójce najlepszych przewoźników na świecie.

"Firma ta w ciągu zaledwie kilku miesięcy stworzyła globalne centrum kontaktu w Krakowie, w którym już teraz pracuje kilkadziesiąt osób. Ponieważ linie jeszcze w ogóle nie mają wschodnio-europejskich miast na liście swoich destynacji, to właśnie siła marki Krakowa, jako centrum biznesowego, była jednym z głównych czynników decyzyjnych" - ocenił Cioch.

W środę w Krakowie rozpoczęła się 6. edycja corocznej konferencji biznesowej ASPIRE z udziałem blisko 3 tys. osób. Stowarzyszenie zrzesza ponad 150 najważniejszych firm sektora IT/SSC/BPO obecnych w Krakowie - w większości globalne marki.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)