Trwa ładowanie...
d2vujhl

Kredyt Bank liczy na 19 proc. roczny wzrost przychodów segmentu MSP

02.12. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że...

d2vujhl
d2vujhl

02.12. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że przychody tej linii będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 19 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji przedstawiciele banku.

"Aktywnie ruszyliśmy do nowych i obecnych klientów. Cel 2,5 tys. nowych klientów w tym roku zrealizujmy. Wcześniej w najlepszym roku mieliśmy około 1 tys. firm w tym obszarze" - powiedział Jerzy Śledziewski, dyrektor departamentu bankowości przedsiębiorstw Kredyt Banku.

"Przychody w październiku od klientów pozyskanych w tym roku stanowiły 10 proc. miesięcznych przychodów lini biznesowej MSP" - dodał.

Dyrektor poinformował, że zgodnie z planami banku do 2012 roku jego udział rynkowy mierzony liczbą klientów MSP wzrosnąć ma do 7,5 proc. z 5 proc. obecnie.

d2vujhl

"Rok do roku przychodowo chcemy rosnąć około 19 proc. W przyszłym i kolejnych latach chcemy pozyskiwać około 4,5 tys. nowych klientów" - powiedział Śledziewski.

Obecnie bank ma 15,5 tys. klientów z segmentu MSP. Do listopada 2010 roku bank zwiększył liczbę klientów o 2350 podmiotów. Do segmentu tego Kredyt Bank zalicza firmy o przychodach od1 mln zł do 25 mln zł.

Zgodnie z nową strategią bank chce się skupić m.in. w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.

"Redukujemy portfel wielkich kredytów, w tym roku to będzie około 1 mld zł spadku. Spodziewamy się, że nasza książka kredytowa będzie stabilna, może się jednak zmniejszyć" - powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes odpowiedzialny za segment korporacyjny.

d2vujhl

"Przeorientowujemy nasz biznes na firmy małe i średnie. Nie oznacza to, że wycofujemy się z rynku dużych firm, ale chcemy rozważnie uczestniczyć w tego typu finansowaniu" - dodał.

Kredyt Bank w styczniu 2011 roku zaproponuje klientom z segmentu MSP nową ofertę pakietów produktowych, a także kartę kredytową dla biznesu. W czerwcu 2011 roku bank chce przedstawić odświeżoną ofertę bankowości elektronicznej. (PAP)

seb/ pr/ asa/

d2vujhl
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2vujhl