Kredyt Bank liczy na 19 proc. roczny wzrost przychodów segmentu MSP

02.12. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że...

02.12. Warszawa (PAP) - Kredyt Bank, który w 2010 roku pozyska 2500 firm z segmentu małych i średnich firm, planuje w kolejnych latach pozyskiwać rocznie 4,5 tys. Bank liczy, że przychody tej linii będą do 2012 roku rosły rocznie średnio o 19 proc. - poinformowali w czwartek na konferencji przedstawiciele banku.

"Aktywnie ruszyliśmy do nowych i obecnych klientów. Cel 2,5 tys. nowych klientów w tym roku zrealizujmy. Wcześniej w najlepszym roku mieliśmy około 1 tys. firm w tym obszarze" - powiedział Jerzy Śledziewski, dyrektor departamentu bankowości przedsiębiorstw Kredyt Banku.

"Przychody w październiku od klientów pozyskanych w tym roku stanowiły 10 proc. miesięcznych przychodów lini biznesowej MSP" - dodał.

Dyrektor poinformował, że zgodnie z planami banku do 2012 roku jego udział rynkowy mierzony liczbą klientów MSP wzrosnąć ma do 7,5 proc. z 5 proc. obecnie.

"Rok do roku przychodowo chcemy rosnąć około 19 proc. W przyszłym i kolejnych latach chcemy pozyskiwać około 4,5 tys. nowych klientów" - powiedział Śledziewski.

Obecnie bank ma 15,5 tys. klientów z segmentu MSP. Do listopada 2010 roku bank zwiększył liczbę klientów o 2350 podmiotów. Do segmentu tego Kredyt Bank zalicza firmy o przychodach od1 mln zł do 25 mln zł.

Zgodnie z nową strategią bank chce się skupić m.in. w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw.

"Redukujemy portfel wielkich kredytów, w tym roku to będzie około 1 mld zł spadku. Spodziewamy się, że nasza książka kredytowa będzie stabilna, może się jednak zmniejszyć" - powiedział Krzysztof Kokot, wiceprezes odpowiedzialny za segment korporacyjny.

"Przeorientowujemy nasz biznes na firmy małe i średnie. Nie oznacza to, że wycofujemy się z rynku dużych firm, ale chcemy rozważnie uczestniczyć w tego typu finansowaniu" - dodał.

Kredyt Bank w styczniu 2011 roku zaproponuje klientom z segmentu MSP nową ofertę pakietów produktowych, a także kartę kredytową dla biznesu. W czerwcu 2011 roku bank chce przedstawić odświeżoną ofertę bankowości elektronicznej. (PAP)

seb/ pr/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega