Krótsza praca 15 maja. Kto skończy wcześniej?
15 maja popracujemy krócej o dwie godziny. W ten dzień obchodzony jest bowiem Międzynarodowy Dzień Rodziny. Firmy uczestniczące w akcji zwolnią pracowników do domów, aby mogli spędzić podarowany czas z bliskimi
.
Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania, już po raz trzeci przygotowała akcję społeczną pod nazwą „Dwie Godziny dla Rodziny”. Skierowana jest ona przede wszystkim do pracodawców, których fundacja zachęca do promowania wśród pracowników, więzi i wartości rodzinnych oraz skrócenia dnia pracy o dwie godziny i poświęcenia ich rodzinie. Akcja została objęta honorowym patronatem Anny Komorowskiej.
Udział w akcji już potwierdziły firmy takie jak: ENEL-MED, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.
Fundacja zachęca, abyśmy spędzili te dwie godziny w towarzystwie naszych dzieci, rodziców i dziadków, czy też innych bliskich nam krewnych. Proponuje spędzić czas na lepsze poznanie członków rodzin, i międzypokoleniowe rozmowy, zgodnie z tegorocznym mottem akcji: „Co pokolenie to marzenie”.
- Mamy deficyt czasu i dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia, a przecież cytując choćby Stanisława Jerzego Leca „Koła rodzinnego nie tworzy się cyrklem”. Dlatego zachęcamy do wspólnych refleksji, wspomnień i międzypokoleniowych rozmów o marzeniach. Rodzina to przecież nie tylko rodzice i dzieci, ale także dziadkowie oraz dalsi i bliżsi krewni – mówi Zosia Dzik, prezes fundacji Humanites – Sztuka Wychowania. - W tym roku zapraszamy do rozmów o marzeniach – zarówno tych spełnionych, jak i tych wyczekiwanych. Akcja ma na celu poznanie korzeni swojej rodziny, i tożsamości każdego człowieka z jego własną rodziną. Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów dnia rodziny, spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Świadczy to o tym, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę równowagi między życiem zawodowym i prywatnym swoim pracowników – dodaje Zofia Dzik.
Nowe badania społeczne, pokazują, że coraz większy odsetek osób (70 proc.) spędza czas wolny z najbliższymi i że blisko połowa Polaków chciałaby mieć dwoje a jedna czwarta troje dzieci. Jednocześnie od lat mamy niż demograficzny i tylko około 20 proc. dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i formy spędzania wolnego czasu.
JK,WP.PL