Książki to nowy hit Poczty Polskiej. Najlepiej sprzedają się wycinanki, Pawlikowska i pozycje religijne

Poczta Polska coraz więcej zarabia na gazetach i książkach. Najpopularniejsze są kolorowanki, quizy dla dzieci i wycinanki. Ale niewiele mniejszą popularnością cieszą się książki religijne i patriotyczne. Hitem jest też "Kurs pozytywnego myślenia" Beaty Pawlikowskiej.

Książki to nowy hit Poczty Polskiej. Najlepiej sprzedają się wycinanki, Pawlikowska i pozycje religijne
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mateusz Madejski
Mateusz Madejski

27.07.2018 18:21

- W pierwszym półroczu mamy o 24 proc. więcej przychodu z segmentu książek i prasy niż w tym samym okresie 2017 - mówi money.pl Justyna Siwek, rzecznik spółki. W tym roku na pocztach sprzedano 12 mln egzemplarzy gazet i ponad 1,5 mln sztuk książek. Poczta nie ukrywa, że chce sprzedawać jeszcze więcej książek i prasy, bo listów wysyłamy coraz mniej. - Atutem Poczty Polskiej jest sieć placówek, jesteśmy obecni w każdej polskiej gminie. Nasza oferta cieszy się szczególnym zainteresowaniem poza dużymi miastami. Dzięki nam klienci mogą zapoznać się z aktualną prasą i najciekawszymi książkami - mówi Grzegorz Kurdziel z zarządu Poczty.

Quiz przedszkolaka i poradnik Pawlikowskiej. Książkowe hity Poczty

Poczta Polska nie ukrywa, że najlepiej sprzedają się wydawnictwa dla najmłodszych. Wszystkie trzy najpopularniejsze pozycje z 2018 roku są właśnie skierowane do dzieci. Wszystkie trzy zostały też wydane nakładem wydawnictwa Aksjomat. A co się najlepiej sprzedawało, jeśli chodzi o "dorosłe" pozycje?

- W tym roku najlepiej sprzedającą się taką książką jest „Byłem w niebie" Richarda Sigumunda - ujawnia nam Justyna Siwek. Według wydawcy, to historia człowieka, który umarł i po ośmiu godzinach wrócił do życia. - Przez te osiem godzin dane mu było zobaczyć Niebo, spotka Jezusa, aniołów i zbawionych ludzi oraz doświadczyć obecności Boga, co na zawsze zmieniło jego życie - wynika z opisu wydawcy.

Obraz
© WP.PL | Mateusz Madejski

Wśród najpopularniejszych pozycji znalazła się także książka Beaty Pawlikowskiej „Kurs pozytywnego myślenia. Moja wewnętrzna moc” - dodaje rzeczniczka Poczty. Obecnie poczta ma w ofercie 700 tytułów książkowych. Wśród nich są też pozycje "o tematyce związanej z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości". Jak zapewnia rzeczniczka, takie książki też sprzedają się na pocztach bardzo dobrze.

A jak idzie sprzedaż gadżetów patriotycznych, które też można dostać na większości placówek pocztowych? - Gadżety patriotyczne sprzedają się na poziomie innych artykułów podobnego asortymentu, np. pamiątek i artykułów z kategorii prezenty - mówi money.pl rzeczniczka Poczty Polskiej.

Poczta zapewnia, że sprzedaż książek i prasy rośnie już od 2015 roku. W 2017 roku osiągnęła ona prawie 115 mln zł, gdy w roku 2015 było to trochę ponad 100 mln. Wartość sprzedaży z działalności handlowej w 2017 r. Poczta szacuje na 400 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (10)