Laur Konsumenta: zmiany, które cieszą

Tegoroczna edycja programu promocyjnego Laur Konsumenta wnosi pewne zmiany. Nie trzeba jednak się bać! Przeciwnie. Powinny one wręcz ucieszyć jego uczestników.

Laur Konsumenta: zmiany, które cieszą

09.02.2011 | aktual.: 09.02.2011 21:10

Tegoroczna edycja programu promocyjnego Laur Konsumenta wnosi pewne zmiany. Nie trzeba jednak się bać! Przeciwnie.

Laur Konsumenta to ogólnopolski projekt, którego celem jest wyłanianie najpopularniejszych produktów. Głosujący stopniowo wybierają zwycięzców poszczególnych kategorii, wedle olimpijskiej tradycji przyznając im odpowiednio złoto, srebro i brąz. Laur jest wyrazem uznania kupujących oraz informacją dla producentów i dystrybutorów, po jakie produkty klienci sięgają najczęściej. I oczywiście potwierdzeniem silnej pozycji nagradzanych marek.

A co nowego czeka nas w tym roku? Jest kilka zmian, które powinny ucieszyć jego uczestników. Przede wszystkim dwukrotnie wzrosła liczba ankietowanych respondentów. Oznacza to, że 800 osób - a nie 400 jak dotychczas - będzie głosować na ulubione produkty w każdej kategorii. Głosy konsumentów są zbierane przez zespół ankieterów drogą telefoniczną, a wkrótce uruchomione zostaną możliwości głosowania drogą elektroniczną. Nowością będzie pojawienie się ankieterów w centralnych punktach miast, centrach handlowych itp. Każdy z łatwością zauważy stoisko z charakterystycznym logo konkursu, a studenci zaangażowani do przeprowadzania ankiet szybko i sprawnie, zabierając kilkadziesiąt sekund rozmówcom, zaznaczą w ankiecie oddany głos. Środowisko studenckie z aprobatą przyjęło możliwość zarobienia pieniędzy w pracach ankieterskich, co jest szczególnie cenne w okresie, gdy na rynku pracy generalnie brak ofert dla studentów.

W tegorocznej edycji Lauru na produkty odda głosy łącznie około 200 tysięcy osób!

Dzięki różnorodności form głosowania program przybrał charakter ogólnopolskiego plebiscytu powszechnej popularności produktów, usług i marek. Należy podkreślić, że Laur Konsumenta nie jest programem badawczym. Odpowiada jedynie na pytanie, które produkty uznawane są za najlepsze.

Ankieta bada sympatie klientów odnośnie preferowanych produktów sklasyfikowanych w ponad 300 kategoriach. Tym razem pojawia się jeszcze dodatkowa kategoria, wskazująca najpopularniejsze polskie marki za granicą.

Cennym pomysłem stało się powołanie do życia rady programowej plebiscytu Laur Konsumenta. W skład tego ciała doradczego wchodzą reprezentanci nauki, specjalizujący się w tematyce socjologicznej, zachowań społecznych, konsumenckich itp.

Ze względu na swoją rozpoznawalność i użyteczność marketingową godło Lauru od dawna stanowi ogromną wartość promocyjną, odzwierciedlając przy tym realne tendencje rynkowe. Logotyp zwycięzcy wędruje na opakowania produktów, strony internetowe laureatów i zdobi banery oraz foldery reklamowe. Często pojawia się również w reklamach telewizyjnych, realizowanych nieraz właśnie w oparciu o przyznane wyróżnienie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)