Lepsze prognozy dla Sharp Corp., który wraca na europejski rynek

Koncern elektroniczny Sharp Corp., który wraca na europejski rynek, poinformował w piątek, że zanotował stratę netto w wysokości 41,16 mld jenów (364 mln dol.) w okresie od kwietnia do grudnia 2016 roku. Strata była jednak niższa niż w zeszłym roku.

03.02.2017 17:40

Według agencji Kyodo strata zanotowana przez firmę Sharp w ostatnich dziewięciu miesiącach 2016 roku była niższa niż ta, którą koncern z Osaki wykazał w analogicznym okresie 2015 roku, gdy wyniosła ona 108,33 mld jenów.

Jak wynika z danych przedstawionych przez koncern Sharp, który dokonał restrukturyzacji swych struktur po przejęciu go w ubiegłym roku przez tajwański Hon Hai Precision Industry Co., jego zysk operacyjny za pierwsze dziewięć miesięcy roku obrotowego 2016 sięgnął 18,94 mld jenów - w porównywalnym okresie 2015 roku zanotował stratę w wysokości 29,04 mld jenów. Wartość sprzedaży koncernu spadła natomiast o 23,2 proc. do 1,49 bln. jenów.

Producent z Osaki podwyższył natomiast prognozy dotyczące zysku za pełen rok obrotowy, który kończy się w marcu. Firma spodziewa się skonsolidowanego zysku operacyjnego na poziomie 37,3 mld jenów. Jak przypomina Kyodo oznacza to wzrost o 45,1 proc. w porównaniu z szacunkami z listopada 2016, gdy wymieniano kwotę 25,7 mld jenów.

Przedstawiciele koncernu Sharp, których cytuje Kyodo, spodziewają się też, że łączna strata netto koncernu za pełen rok obrotowy wyniesie 37,2 mld jenów (wcześniejsze prognozy mówiły o stracie na poziomie 41,8 mld jenów). Wyższe są też ich szacunki dotyczące wartości sprzedaży za pełen rok obrotowy. Ma ona wzrosnąć do 2,05 bln jenów z wcześniej zapowiadanych 2 bln jenów.

10 lutego 2017 roku wytwórca sprzętu elektronicznego z Osaki przejmie za 85 mln euro słowackiego producenta telewizorów Universal Media Corporation Slovakia s.r.o. Sharp, który chce w ten sposób powrócić na europejski rynek, stanie się wówczas właścicielem 56,7 proc. akcji słowackiej spółki.

Sharp wycofał się z europejskiego rynku w 2014 roku w ramach podejmowanych wówczas działań restrukturyzacyjnych. Sprzedał licencję na produkcję telewizorów oraz zlokalizowaną w Polsce w Ostaszewie pod Toruniem fabrykę, gdzie produkował m.in. monitory ciekłokrystaliczne (LCD) słowackiej Universal Media Corporation (UMC).

Poprzez odkupienie swej marki Sharp ma nadzieję na zwiększenie obecności na międzynarodowym rynku telewizorów. Ekspansja taka jest możliwa, dzięki zastrzykowi finansowemu, jaki japoński producent elektroniki użytkowej otrzymał w sierpniu 2016 roku, gdy został przejęty przez tajwańskiego Hon Hai (Foxconn).

Sharp stara się też odkupić swą licencję od chińskiej Hisense Group. W 2015 roku ogłosił, że zaprzestanie produkcji i sprzedaży telewizorów w Ameryce Północnej i Południowej. Poinformował też, że sprzeda Hisense Group swą fabrykę w Meksyku.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)