Liczba usług Netii w czwartym kwartale spadła o 33.662

20.02. Warszawa (PAP) - Liczba usług świadczonych przez Netię spadła w czwartym kwartale 2013 roku o 33.662 do 2.526.357, wobec prognozy 2.540.000. W czwartym kwartale Netia...

20.02.2014 | aktual.: 20.02.2014 07:23

20.02. Warszawa (PAP) - Liczba usług świadczonych przez Netię spadła w czwartym kwartale 2013 roku o 33.662 do 2.526.357, wobec prognozy 2.540.000. W czwartym kwartale Netia przyłączyła netto 14.243 usług na własnej sieci i odnotowała 47.905 odłączeń netto usług oferowanych w oparciu o dostęp regulowany - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Spadek liczby usług Netii w czwartym kwartale był niższy niż w trzecim kwartale, kiedy ubytek wyniósł 46 tys.

Baza klientów usług głosowych Netii na koniec grudnia wyniosła 1.488.610 w porównaniu do 1.519.265 na koniec września. W czwartym kwartale Netia odnotowała spadek netto liczby usług głosowych o 30.655 w porównaniu do spadku netto o 31.547 w trzecim kwartale tego roku. Netia szacuje, że łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wynosił około 18,8 proc. w IV kw. 2013 r. w porównaniu do 19,8 proc. w IV kw. 2012 r.

Uśredniony, miesięczny przychód od klienta spółki z usług głosowych spadł do 42 zł z 43 zł w trzecim kwartale.

Liczba usług szerokopasmowych Netii na koniec czwartego kwartału wyniosła 848.909, co stanowiło spadek o 5.256. W trzecim kwartale spadek netto liczby stacjonarnych usług szerokopasmowych wyniósł tymczasem 5.642. Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wyniósł około 12,7 proc. wobec 13,3 proc. na dzień koniec 2012 r.

Miesięczny przychód od klienta spółki z usług szerokopasmowych wyniósł 56 zł, tyle samo co kwartał wcześniej.

Liczba usług telewizyjnych na koniec grudnia osiągnęła 120.321 w porównaniu z 111.358 na koniec trzeciego kwartału, co stanowiło kwartalnie wzrost o 8.963.

"Zarząd nie jest usatysfakcjonowany poziomem sprzedaży nowej, innowacyjnej i spersonalizowanej oferty programowej, jednak upatruje przyczyny niedostatecznego wzrostu przyłączeń netto dla tej usługi wśród kwestii taktycznych związanych z reklamą i promocją oraz kanałami dystrybucji" - podano w komunikacie.

Średni przychód od abonenta usług telewizyjnych wyniósł w czwartym kwartale 37 zł, czyli dokładnie tyle samo co w trzecim kwartale.

Na koniec minionego kwartału Netia świadczyła 478 tys. usług dla klientów biznesowych, wobec 470 tys. na koniec trzeciego kwartału. (PAP)

kuc/

Źródło artykułu:PAP
giełdanetiaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)