Lidl napędza sprzedaż akcjami tematycznymi

Świetne wyniki sprzedażowe, sprawiają że Lidl zamierza kontynuować i rozwijać swoje tygodnie tematyczne. W sumie przeprowadził ich już około 300.

Obraz
Źródło zdjęć: © AFP | Mychele Daniau

Świetne wyniki sprzedażowe, sprawiają że Lidl zamierza kontynuować i rozwijać swoje tygodnie tematyczne. W sumie przeprowadził ich już około 300.

Dyskonty mają nie tylko niskie ceny, ale także małe półki. Aby nie sprzedawać tylko mleka, masła i mąki muszą przyciągać klientów akcjami specjalnymi. Innowatorem pod tym względem jest Lidl, który pod hasłem tygodni tematycznych od stycznia 2007 roku zaprasza swoich klientów po artykuły przemysłowe oraz produkty żywnościowe charakterystyczne dla różnych krajów.

Choć pomysł wolno się rozkręcał i przed siedmioma laty zrealizowano tylko parę akcji, to dziś jest to znak firmowy sieci.
- Akcje tematyczne to nasza wizytówka. Jako pierwsi w branży zainicjowaliśmy takie rozwiązanie - przyznaje Patrycja Kamińska z Lidl Polska.

Jak dodaje, Lidl może zaproponować taką różnorodność, bo obecny jest w wielu krajach. Dzięki temu za niską cenę jest w stanie sprowadzić przysmaki z Francji, Włoch, Grecji czy innych krajów, w których ma swoje sklepy.

Od 2013 roku nowe akcje tematyczne są niemal w każdym tygodniu, bo napędzają one sieci nowych klientów oraz sprzedaż. Jedną z najpopularniejszych jest ta poświęcona Azji. Na początku czerwca Lidl zorganizował ją już po raz kolejny, ale tym razem była ofertowo największa ze wszystkich dotychczasowych akcji.

System działa także w drugą stronę. Sklepy Lidl w Wielkiej Brytanii czy Irlandii miały akcje tematyczne, podczas których sprzedawano polskie produkty.

- Choć początkowo takie tygodnie przyciągały głównie polską diasporę w tych krajach, to dziś po polską kuchnię chętnie sięgają także rodowici mieszkańcy Wysp - tłumaczy Kamińska.

Między innymi dzięki temu rośnie eksport naszej żywności. Lidl chwali się, że w zeszłym roku sięgnął on już 1,5 mld zł, co oznacza wzrost rok do roku o jedną piątą.

Poza tygodniami kulinarnymi niemiecki dyskont chce w naszym kraju rozwijać także ofertę artykułów przemysłowych i technicznych. Im także poświęcane mają być kolejne tygodnie tematyczne.

Wybrane dla Ciebie
Żyją bez światła i wody. "Na Ukrainie też ludzie są bez prądu"
Żyją bez światła i wody. "Na Ukrainie też ludzie są bez prądu"
Ukraińcy wrócą do Polski? "Zakończenie wojny uwolni tysiące mężczyzn"
Ukraińcy wrócą do Polski? "Zakończenie wojny uwolni tysiące mężczyzn"
Spór o rozbiórkę boiska w Zakopanem. "Goście rezygnowali po 2 dniach"
Spór o rozbiórkę boiska w Zakopanem. "Goście rezygnowali po 2 dniach"
90 proc. Polaków tak robi. Oto cała prawda o naszych zakupach
90 proc. Polaków tak robi. Oto cała prawda o naszych zakupach
Bruksela walczy z podróbkami. Będą sądowe nakazy niszczenia
Bruksela walczy z podróbkami. Będą sądowe nakazy niszczenia
Prohibicja w raju. Tajlandia zmienia prawo
Prohibicja w raju. Tajlandia zmienia prawo
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟