Lidl wchodzi do USA. Zobacz, w czym będą lepsi niż Walmart

Niemiecka sieć szykuje się do otwarcia sklepów w kilkudziesięciu miastach wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Firma nie ujawniają na razie, ile sklepów planuje otworzyć, ale z informacji deweloperskiej firmy Costar wynika, że będzie to 150 sklepów i to tylko na dobry początek. Czym Lidl chce powalczyć z tamtejszą bardzo ostrą konkurencją?

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mikey, Flickr (CC BY 2.0)
Krzysztof Janoś

Niemiecka sieć szykuje się do otwarcia sklepów w kilkudziesięciu miastach wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Firma nie ujawnia na razie, ile sklepów zamierza powołać, ale z informacji deweloperskiej firmy Costar wynika, że będzie ich 150 i to tylko na dobry początek. Czym Lidl chce powalczyć z tamtejszą bardzo ostrą konkurencją?

Sieć, która ma 10 tys. sklepów w 26 krajach europejskich, za oceanem dopiero się rozkręca i podpisuje pierwsze umowy dzierżawy budynków w kilkudziesięciu miastach USA. Według doniesień amerykańskiej edycji „Business Insidera”, firma szuka już na lokalnych rynkach kierowników sklepów między innymi w New Jersey, Richmond, Charlotte i Greenville.

Tym samym Lidl idzie w Stanach śladem innej niemieckiej sieci Aldi, która w USA ma już 1300 sklepów. To kolejny etap światowej ekspansji tych marek, bo obie świetnie radzą sobie również w Wielkiej Brytanii. W ciągu kilku ostatnich lat wywołały tam spore zamieszanie na rynku spożywczym, doprowadzając do bezlitosnej wojny cenowej.

W ostatnim kwartale zarówno Lidl, jak i Aldi chwalą się na Wyspach sprzedażą, która wzrosła odpowiednio o 13,8 proc. i 11,5 proc. W tym samym też czasie spadła z kolei sprzedaż czterech największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii. Za tym sukcesem stoją oczywiście niskie ceny. Zgodnie z wyliczeniami Daily Star, Lidl jest obecnie najtańszym supermarketem na Wyspach. Czy ta strategia sprawdzi się za oceanem?

Jak przewidują eksperci w USA, Lidl, podobnie jak Aldi, grać będzie na atrakcyjne ceny, które zapewni poprzez sprawdzoną metodę oferowania niewielkiego wyboru marek w poszczególnych segmentach produktów. Szczególnie w USA tradycyjne supermarkety mają z kolei tendencję do oferowania niezliczonych wręcz marek jednego produktu. Dla tamtejszego klienta będzie to więc ciekawe doświadczenie.

Lidl zamierza również powalczyć o amerykańskiego klienta, proponując mu urządzenia, meble i odzież. Przed siecią jednak ciężki bój, bo Aldi nie zamierza odpuszczać i planuje w USA otworzyć kolejne 600 sklepów.

Wybrane dla Ciebie

Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
Przemyt warty 76 tys. zł. Oto co znaleźli w przesyłkach kurierskich
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
4 minuty przerwy w pracy i sygnał do szefostwa. Amazon odpiera zarzuty
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
"Złote kolby" niszczą maszyny rolników. Straty sięgają 100 tys. zł
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Polskie borówki podbijają Azję. Otwiera się nowy rynek
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Deweloper chce wcisnąć blok na ich podwórku. Mieszkańcy protestują
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Włamywali się do ciężarówek i kradli towar. Jest decyzja sądu
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Gigant kawowy zwalnia. 900 osób w USA straci pracę
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają
Studenci wyciągają ponad 7 tys. zł. W tych branżach ich szukają
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Oszustwo "na krowę mleczną". Przekręt na ponad 8 mln zł
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Dochód z hektara. Oto ile według GUS zarabiają rolnicy
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Mieszkańcy postawili na swoim. Całoroczny zakaz motorówek
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"
Wielka wymiana w Białymstoku. Trwa tydzień "bez mandatów"