Lidl wchodzi do USA. Zobacz, w czym będą lepsi niż Walmart

Niemiecka sieć szykuje się do otwarcia sklepów w kilkudziesięciu miastach wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Firma nie ujawniają na razie, ile sklepów planuje otworzyć, ale z informacji deweloperskiej firmy Costar wynika, że będzie to 150 sklepów i to tylko na dobry początek. Czym Lidl chce powalczyć z tamtejszą bardzo ostrą konkurencją?

Obraz
Źródło zdjęć: © WP.PL | Mikey, Flickr (CC BY 2.0)
Krzysztof Janoś

Niemiecka sieć szykuje się do otwarcia sklepów w kilkudziesięciu miastach wzdłuż wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Firma nie ujawnia na razie, ile sklepów zamierza powołać, ale z informacji deweloperskiej firmy Costar wynika, że będzie ich 150 i to tylko na dobry początek. Czym Lidl chce powalczyć z tamtejszą bardzo ostrą konkurencją?

Sieć, która ma 10 tys. sklepów w 26 krajach europejskich, za oceanem dopiero się rozkręca i podpisuje pierwsze umowy dzierżawy budynków w kilkudziesięciu miastach USA. Według doniesień amerykańskiej edycji „Business Insidera”, firma szuka już na lokalnych rynkach kierowników sklepów między innymi w New Jersey, Richmond, Charlotte i Greenville.

Tym samym Lidl idzie w Stanach śladem innej niemieckiej sieci Aldi, która w USA ma już 1300 sklepów. To kolejny etap światowej ekspansji tych marek, bo obie świetnie radzą sobie również w Wielkiej Brytanii. W ciągu kilku ostatnich lat wywołały tam spore zamieszanie na rynku spożywczym, doprowadzając do bezlitosnej wojny cenowej.

W ostatnim kwartale zarówno Lidl, jak i Aldi chwalą się na Wyspach sprzedażą, która wzrosła odpowiednio o 13,8 proc. i 11,5 proc. W tym samym też czasie spadła z kolei sprzedaż czterech największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii. Za tym sukcesem stoją oczywiście niskie ceny. Zgodnie z wyliczeniami Daily Star, Lidl jest obecnie najtańszym supermarketem na Wyspach. Czy ta strategia sprawdzi się za oceanem?

Jak przewidują eksperci w USA, Lidl, podobnie jak Aldi, grać będzie na atrakcyjne ceny, które zapewni poprzez sprawdzoną metodę oferowania niewielkiego wyboru marek w poszczególnych segmentach produktów. Szczególnie w USA tradycyjne supermarkety mają z kolei tendencję do oferowania niezliczonych wręcz marek jednego produktu. Dla tamtejszego klienta będzie to więc ciekawe doświadczenie.

Lidl zamierza również powalczyć o amerykańskiego klienta, proponując mu urządzenia, meble i odzież. Przed siecią jednak ciężki bój, bo Aldi nie zamierza odpuszczać i planuje w USA otworzyć kolejne 600 sklepów.

Wybrane dla Ciebie
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Brała 100 zł za "lewe" L4. Zarobiła tak niemałe pieniądze
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Ten sprzęt rujnuje rachunki. Zużywa trzy razy więcej prądu niż lodówka
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Nieopłacalny jak SUV? Oto ile w 3 lata traci na wartości rekordzista
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
Podwyżki w Lidlu. Oto ile zarobią kasjerzy w 2026 r.
Niepokojące dane ZUS. Rośnie liczba zwolnień z kodem "C"
Niepokojące dane ZUS. Rośnie liczba zwolnień z kodem "C"
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥