Lipton na sprzedaż. Jest wielu chętnych na popularną markę
Odkąd Unilever ogłosił, że sprzeda kategorię herbat, w tym markę Lipton, wielu inwestorów zamarzyło, by mieć ją w swoim "portfolio produktów". Klienci coraz rzadziej sięgają po herbaty pochodzące od wielkich producentów, stąd decyzja o sprzedaży.
Już kilka koncernów zgłosiło chęć kupna marki Lipton. Jak informuje serwis "Dla handlu", powołując się przy tym na Bloomberg, do tej pory ofertę złożył szwajcarski właściciel firmy Barry Callebaut (Jacob Holdings) i liczne spółki private equity, takie jak KKR, Bain Capital, Advent International, Blackstone Group.
Szacuje się, że Unilever może zyskać na sprzedażymarek herbacianych ponad pięć miliardów funtów, a ostateczna cena zależy od aktywów, które zostaną uwzględnione w transakcji. Według Bloomberga firma planuje ogłosić przetarg po wakacjach.
Chęć pozbycia się herbat to konsekwencja zmian preferencji klientów. O ile jeszcze w latach 90. Lipton był w wielu krajach synonimem herbaty najlepszej jakości (co wzmacniały emitowane u nas jej zagraniczne reklamy, które pokazywały, że bogaci, spełnieni ludzie wybierają właśnie markę Lipton), todziś klienci wolą jednak herbatę pochodząca od mniejszych producentów.
Obejrzyj: W upał ochłodzisz się gorącym napojem lub jedzeniem. Ekspert wyjaśnia, dlaczego
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.