Lotnisko Kraków-Balice będzie mieć nowy pas startowy. Przetarg w przyszłym roku, budowa w 2017 r.

- Mamy już decyzję zarządu portu o budowie pasa startowego. Wybierzemy jeszcze najkorzystniejszy pod kątem ochrony środowiska jeden z trzech wariantów. Będzie dłuższy i nowocześniejszy, będzie mógł także obsługiwać cięższe samoloty - powiedział prezes portu Jan Pamuła.

Lotnisko Kraków-Balice będzie mieć nowy pas startowy. Przetarg w przyszłym roku, budowa w 2017 r.
Alquiler de Coches/filckr (CC BY 2.0)

29.09.2015 | aktual.: 29.09.2015 20:13

Po otwarciu nowego terminala pasażerskiego krakowskiego lotniska, kluczową potrzebą dla portu jest budowa nowego pasa startowego. Przetarg na tę inwestycję zostanie ogłoszony na początku przyszłego roku.

- Mamy już decyzję zarządu portu o budowie pasa startowego. Wybierzemy jeszcze najkorzystniejszy pod kątem ochrony środowiska jeden z trzech wariantów. Będzie dłuższy i nowocześniejszy, będzie mógł także obsługiwać cięższe samoloty. Myślę, że pas zostanie wybudowany w ciągu 2017 roku, a brzetarg będzie ogłoszony na początku przyszłego roku - powiedział prezes Kraków Airport Jan Pamuła podczas uroczystości oddania do użytku nowej części terminala.

Od poranka 28 września pasażerowie zarówno lotów krajowych, jak i międzynarodowych mogą korzystać z nowej części terminalu pasażerskiego Kraków Airport. Oddanie obiektu do użytku kończy pierwszy, kluczowy etap inwestycji Landside. Obejmuje ona rozbudowę i modernizację terminalu pasażerskiego, przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz budowę przystanku kolejowego wraz z kładką łączącą go z terminalem.

"Obiekt ma 33 tys. m2 powierzchni użytkowej. Po zakończeniu całej inwestycji łączna powierzchnia nowej i starej części wyniesie 56 tys. m2, prawie cztery razy więcej niż przed rozbudową. Przepustowość terminalu wzrośnie do 1800 pasażerów odlatujących i 1800 przylatujących na godzinę" - czytamy w komunikacie.

Koszty budowy terminalu (wraz z systemem transportu i kontroli bagażu oraz urządzeniami do kontroli bezpieczeństwa) to 412 mln zł, przystanku - 13,5 mln zł, wewnętrznego układu komunikacyjnego - 12,4 mln zł, zaś kładki - 12,2 mln zł (wszystkie kwoty brutto). Inwestycje są finansowane ze środków własnych spółki, obligacji i funduszy unijnych.

Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W 2015 r. obsłuży ponad 4 mln pasażerów. Oferuje prawie 70 połączeń regularnych, obsługiwanych przez 17 linii lotniczych - 11 tradycyjnych i 6 niskokosztowych.

Zobacz też: * *Z Warszawy do Dubaju będą latać nowocześniejsze samoloty

Źródło artykułu:ISBnews
budownictwotransportnieruchomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)