Trwa ładowanie...

Lotnisko Kraków-Balice będzie mieć nowy pas startowy. Przetarg w przyszłym roku, budowa w 2017 r.

- Mamy już decyzję zarządu portu o budowie pasa startowego. Wybierzemy jeszcze najkorzystniejszy pod kątem ochrony środowiska jeden z trzech wariantów. Będzie dłuższy i nowocześniejszy, będzie mógł także obsługiwać cięższe samoloty - powiedział prezes portu Jan Pamuła.

Lotnisko Kraków-Balice będzie mieć nowy pas startowy. Przetarg w przyszłym roku, budowa w 2017 r.Fot: Alquiler de Coches/filckr (CC BY 2.0)
d3z4w17
d3z4w17

Po otwarciu nowego terminala pasażerskiego krakowskiego lotniska, kluczową potrzebą dla portu jest budowa nowego pasa startowego. Przetarg na tę inwestycję zostanie ogłoszony na początku przyszłego roku.

- Mamy już decyzję zarządu portu o budowie pasa startowego. Wybierzemy jeszcze najkorzystniejszy pod kątem ochrony środowiska jeden z trzech wariantów. Będzie dłuższy i nowocześniejszy, będzie mógł także obsługiwać cięższe samoloty. Myślę, że pas zostanie wybudowany w ciągu 2017 roku, a brzetarg będzie ogłoszony na początku przyszłego roku - powiedział prezes Kraków Airport Jan Pamuła podczas uroczystości oddania do użytku nowej części terminala.

Od poranka 28 września pasażerowie zarówno lotów krajowych, jak i międzynarodowych mogą korzystać z nowej części terminalu pasażerskiego Kraków Airport. Oddanie obiektu do użytku kończy pierwszy, kluczowy etap inwestycji Landside. Obejmuje ona rozbudowę i modernizację terminalu pasażerskiego, przebudowę wewnętrznego układu komunikacyjnego oraz budowę przystanku kolejowego wraz z kładką łączącą go z terminalem.

"Obiekt ma 33 tys. m2 powierzchni użytkowej. Po zakończeniu całej inwestycji łączna powierzchnia nowej i starej części wyniesie 56 tys. m2, prawie cztery razy więcej niż przed rozbudową. Przepustowość terminalu wzrośnie do 1800 pasażerów odlatujących i 1800 przylatujących na godzinę" - czytamy w komunikacie.

d3z4w17

Koszty budowy terminalu (wraz z systemem transportu i kontroli bagażu oraz urządzeniami do kontroli bezpieczeństwa) to 412 mln zł, przystanku - 13,5 mln zł, wewnętrznego układu komunikacyjnego - 12,4 mln zł, zaś kładki - 12,2 mln zł (wszystkie kwoty brutto). Inwestycje są finansowane ze środków własnych spółki, obligacji i funduszy unijnych.

Kraków Airport jest największym regionalnym portem lotniczym w Polsce. W 2015 r. obsłuży ponad 4 mln pasażerów. Oferuje prawie 70 połączeń regularnych, obsługiwanych przez 17 linii lotniczych - 11 tradycyjnych i 6 niskokosztowych.

Zobacz też: * *Z Warszawy do Dubaju będą latać nowocześniejsze samoloty

d3z4w17
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3z4w17