LPP wyda w 2014 r. na rozwój sieci sklepów ok. 450 mln zł (opis)
13.02. Warszawa (PAP) - Powierzchnia handlowa grupy LPP ma wzrosnąć w tym roku o 167 tys. m kw., czyli 28 proc. Spółka wyda w tym roku na rozwój sieci ok. 450 mln zł - poinformował...
13.02.2014 | aktual.: 13.02.2014 13:08
13.02. Warszawa (PAP) - Powierzchnia handlowa grupy LPP ma wzrosnąć w tym roku o 167 tys. m kw., czyli 28 proc. Spółka wyda w tym roku na rozwój sieci ok. 450 mln zł - poinformował na czwartkowej konferencji wiceprezes spółki Dariusz Pachla.
"Planujemy zwiększyć w tym roku powierzchnię sieci sklepów o ok. 167 tys. m kw., czyli 28 proc., do ok. 756 tys. m kw. Wartość nakładów na rozwój sieci to ok. 450 mln zł. Dodatkowo kontynuowana będzie w tym roku rozbudowa centrum logistycznego. Na ten cel planujemy przeznaczyć ok. 100 mln zł" - powiedział Pachla.
Na koniec czwartego kwartału 2013 roku grupa LPP dysponowała 1.320 sklepami o łącznej powierzchni 588,7 tys. m kw.
W tym roku o 77 tys. m kw. ma wzrosnąć powierzchnia handlowa sklepów w Polsce (wzrost o 21 proc. rdr), o 24 tys. m kw. w UE (wzrost o 30 proc. rdr) i o 67 tys. m kw. w Rosji i na Ukrainie (wzrost o 47 proc. rdr).
Pachla poinformował, że jesienią uruchomione zostaną dwa pierwsze sklepy Reserved w Niemczech oraz pięć sklepów w Chorwacji w każdej z marek spółki.
Dodał, że w przyszłym roku spółka chciałaby pozyskać w Niemczech kolejnych kilka lokalizacji.
"Chcemy się tam skupić na rozwoju marki Reserved. To nasycony, ale duży rynek o szacowanej wartości 50 mld dolarów wobec 7 mld dolarów w Polsce" - powiedział Pachla.
Nie wykluczył obecności spółki na kolejnych zachodnich rynkach w przyszłości.
"Zdajemy sobie sprawę, że dla zapewnienia tempa rozwoju musimy odkrywać nowe rynki. Nie odrzucamy żadnych ofert, także z Europy Zachodniej. Jesteśmy wielkim graczem na polskim rynku, ale w skali europejskiej trochę mniej niż średnim. Dlatego nasze plany rozwoju na kolejne lata będą ambitne. Nie ma mowy, by w najbliższych latach cały zysk trafiał na dywidendę. Chcemy się rozwijać" - powiedział.
Zauważył, że grupy średniej wielkości na rynku europejskim mają obroty rzędu 3-4 mld euro wobec 1 mld euro osiągniętych przez LPP w 2013 roku.
"Jeśli będziemy rosnąć w tempie ponad 20 proc., to w ciągu 3-4 lat możliwe będzie podwojenie przychodów" - powiedział Pachla.
CO NAJMNIEJ 30 SKLEPÓW W KRAJACH ARABSKICH W CIĄGU 6 LAT
LPP podpisało kilka dni temu z franczyzobiorcą, spółką Azadea, umowę na rozwój sieci w krajach arabskich.
"Jesienią tego roku planujemy otworzyć pierwszy sklep Reserved, prawdopodobnie w Katarze" - powiedział wiceprezes.
"Franczyzobiorca zobowiązał się do otwarcia minimum 30 sklepów Reserved w ciągu 6 lat. Możliwe jest otwarcie większej liczby sklepów, w zależności od efektywności franczyzy" - dodał.
SKLEPY NOWEJ MARKI W 2016 R.
LPP w połowie roku ruszy z przygotowaniami do stworzenia kolejnej nowej marki.
"Będzie to odzież damska i męska w nieco wyższych cenach i o wyższej jakości. Modna, ale nie awangardowa" - powiedział Pachla.
"Efekty będą widoczne dopiero pod koniec 2015 roku albo na początku 2016 roku" - dodał.
Pachla zauważył, że najnowsza marka grupy - Sinsay osiągnęła w pierwszym roku funkcjonowania sklepów ok. 75 mln zł przychodów i ok. 8 mln zł zysku operacyjnego.
"To dowód, że warto się rozwijać poprzez nowe marki. Jeśli są przemyślane, to można znaleźć na rynku miejsce" - powiedział.(PAP)
pel/ asa/