Luksus wchodzi do Polski. Coraz więcej znanych marek
Polski rynek towarów luksusowych jest już wart 24 mld zł, a w najbliższych latach powinien jeszcze rosnąć. Za 4 lata powinien już sięgnąć 40 mld zł. Nic więc dziwnego, że w Polsce pojawiają się coraz bardziej unikatowe marki.
08.11.2019 07:57
Jak pisze "Rzeczpospolita", jednym z nowych miejsc, gdzie będzie można zaznać luksusu, będzie Hotel Europejski w Warszawie.
To właśnie tam swój salon otwiera właśnie Hermes, luksusowa francuska marka, produkująca m.in. kultowe dla wielu kobiet torebki Birkin. Cena? Najtańsze to kilka tysięcy złotych, najdroższe - nawet kilkaset tysięcy.
Rekordowe aukcje sięgnęły nawet ponad miliona złotych. Za tyle sprzedano jeden z dwóch egzemplarzy torebki ze skóry krokodyla, barwionej na czerwono. Do tego zapięcie z białego złota, wysadzanego diamentami.
Obejrzyj: Podatek handlowy? Nie łudźmy się: będzie drożej
Teraz torebki luksusowej marki będzie można kupić w handlowej części Hotelu Europejskiego. Zresztą o miejsce na swój butik z Hermesem rywalizowali tacy giganci jak Dior czy Chanel.
Ostatecznie znajdzie się tam 12 marek, zdecydowana większość kojarzona z wielkimi projektantami i prawdziwym luksusem.
Hotel Europejski to jednak nie jedyne miejsce, w którym można zaznać odrobiny blichtru i bogactwa. Kolejnym takim miejscem jest dom handlowy Vitkac, w którym również nie brakuje znanych marek.
To tu swoje sklepy mają Burberry, Alexander McQueen, Margiela, czy Stella McCartney. W 2019 roku otwarto też salony Moncler, Balmain czy Red Valentino, a później jeszcze Chloe, Givenchy oraz Dolce & Gabbana.
Nic więc dziwnego, że rynek luksusowych marek rośnie w tak wysokim tempie. Za 4 lata - według szacunków KPMG - będzie już wart 40 mld zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl