Marka pozyskała 2 mln zł z emisji obligacji, nie wyklucza kolejnych ofert

Warszawa, 06.02.2015 (ISBnews) - Marka pozyskała 2 mln zł z pierwszej emisji obligacji w ramach programu o wartości 2,5 mln euro i nie wyklucza kolejnych emisji długu. Inwestorzy złożyli zapisy na kwotę 2,482 mln zł, co oznacza 19,42% redukcję zapisów, poinformował prezes Jarosław Konopka.

06.02.2015 10:34

"Redukcja na tak znacznym poziomie jest dla nas miłym zaskoczeniem, ale jednocześnie potwierdza to, że zmiany w spółce idą w dobrym kierunku. Inwestorzy dostrzegli zakończenie restrukturyzacji w firmie i tym samym obdarzyli nas dużym zaufaniem. Pozyskany kapitał przyczyni się do dynamicznego rozwoju portfela pożyczkowego" - powiedział Konopka, cytowany w komunikacie.

Dodał, że zainteresowanie obligacjami sprawia, że spółka będzie pracować nad kolejnymi emisjami. Jest to jednak uzależnione od bieżących potrzeb finansowych spółki, które są związane z zainteresowaniem nowymi produktami. "W tej chwili trudno mi powiedzieć, kiedy uruchomimy kolejną transzę emisji" - powiedział.

Celem emisji obligacji było pozyskanie kapitału niezbędnego do zwiększenia skali działania. Ponadto pozyskany kapitał ma posłużyć do uruchomienia nowych produktów, kierowanych do perspektywicznych grup klientów. Marka zaoferuje nowe produkty między innymi rolnikom otrzymującym dotacje. Ponadto w kręgu zainteresowań spółki są firmy z sektora MSP, podano również.

Marka oferowała dwuletnie obligacje o wartości nominalnej 1000 zł każda z oprocentowaniem stałym wynoszącym 9,5% w skali roku. Zabezpieczeniem emitowanych obligacji jest zastaw na zmiennym zbiorze wierzytelności o wartości 150% wartości emisji. Inwestorzy indywidualni i instytucjonalni mogli zapisywać się na obligacje do 3 lutego.

Spółka była już obecna na Catalyst z obligacjami serii A o wartości 14,1 mln zł i w całości je wykupiła. Nowa emisja, jak i pozostałe emisje w ramach publicznego programu emisji będą również wprowadzane na Catalyst.

Marka to instytucja finansowa, specjalizująca się w dostarczaniu pożyczek gotówkowych z obsługą w domu klienta z tygodniową spłatą i w opcji na konto bankowe z miesięczną ratą spłaty. Według danych na III kwartał 2014 r., spółka posiada ponad 26 tys. klientów (ponad 28,5 tys. aktywnych umów).

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)