Mars ograniczy współpracę z McDonald's? Bo desery mają za dużo cukru

Już w 2013 roku firma podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży batonów "king-size" i ograniczeniu paczek z cukierkami do wielkości odpowiadającej 250 kaloriom.

Mars ograniczy współpracę z McDonald's? Bo desery mają za dużo cukru
McDonald's
Damian Słomski

21.06.2016 | aktual.: 21.06.2016 10:24

Grupa Mars, jeden z największych producentów słodyczy na świecie, rozważa możliwość wycofania swoich drażetek M&M's z sieci fast foodów. Wykorzystywane są np. w deserach lodowych McFlurry w McDonald's, które nie spełniają wymogów amerykańskiego rządu - podaje agencja Reuters.

Według źródeł powiązanych z grupą Mars, toczyły się w ostatnim czasie rozmowy z największymi sieciami fast food, wykorzystującymi w swoim menu słodycze. Dotyczyły one deserów, które w większości znacząco przekraczają normy zawartości cukru.

Samym drażetkom M&M's w McFlurry odpowiada około 7 łyżeczek cukru. Jak donosi Reuters, ich wycofanie to jedna z opcji rozważnych przez Mars. Firma w ten sposób chce utrwalać wizerunek producenta "odpowiedzialnego społecznie", który dba o to, by jej klienci spożywali słodycze z umiarem. Pojedyncze desery w McDonald's przekraczają bowiem dzienne normy spożycia cukru zalecane przez amerykański rząd.

Mars nie komentuje tych doniesień. Rzecznik firmy przyznał jednak, że prowadzone są rozmowy z partnerami, które mają prowadzić do dostosowania produktów Marsa do wytycznych m.in. Światowej Organizacji Zdrowia.

Pogłoski nie są najprawdopodobniej tylko działaniami marketingowymi ze strony Mars. Już w 2013 roku firma podjęła decyzję o wstrzymaniu sprzedaży batonów "king-size" i ograniczeniu paczek z cukierkami do wielkości odpowiadającej 250 kaloriom. Mars zapisał się już też w historii jako pierwszy duży producent słodyczy w USA, który podawał dane o zawartości cukru i kaloryczności słodyczy.

Takie podejście działa na korzyść firmy pod względem wizerunkowym, za to ogranicza sprzedaż, która szacowana jest rocznie na około 25 mld dolarów, czyli prawie 100 mld zł. Trudno jednak oszacować w jaki dokładnie sposób strategia wpływa na wyniki finansowe, które w przypadku prywatnej spółki (niegiełdowej) jaką jest Mars, nie są publicznie dostępne.

Firma jest w całości własnością rodziny Mars. Została założona w 1911 roku. Początkowo Mars produkował tylko słodycze, ale obecnie w ofercie grupy są też dania gotowe, napoje, a także karma dla zwierząt. Należą do niej takie marki jak: Pedigree, Whiskas, Snickers, Twix, M&M's, Orbit, Milky Way czy Uncle Ben's. Mars działa w ponad 74 krajach, zatrudniając blisko 75 tys. osób.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)