Maspex wchodzi z Kubusiem na rynek turecki
Soki Kubuś będą sprzedawane na rynku tureckim pod marką Tedi. W tym celu producent - Grupa Maspex utworzyła spółkę joint venture z jedną z wiodących tureckich firm spożywczych - TAT KONSERVE SANAYII.
15.01.2014 | aktual.: 15.01.2014 14:22
Sprzedaż soków właśnie ruszyła. Za ich dystrybucję i docelowo za produkcję będzie odpowiadać strona turecka, a Maspex jest odpowiedzialny za działania marketingowe i promocyjne, jak również udzielać będzie wsparcia w zakresie badań, rozwoju i technologii.
W ofercie znajdują się na razie smaki na bazie marchwi oraz kompozycji owoców.
- Turcja z ponad 75 milionami mieszkańców, młodym społeczeństwem, dynamiczną gospodarką i jeszcze stosunkowo niskim poziomem konsumpcji to bardzo atrakcyjny rynek z punktu widzenia każdej firmy spożywczej - tłumaczy Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Grupy Maspex Wadowice.
Maspex podkreśla, że rynek soków, nektarów i napojów w Turcji jest jeszcze słabo rozwinięty, a spożycie soków na osobę jest niskie (ok. 7 l). Turcja to także jeden z najczęściej wybieranych przez Polaków kierunków wakacyjnych wyjazdów. Zarówno rodzice, jak i dzieci będą mogli znaleźć na półkach produkt, który znają.
Kubuś to jedna z najbardziej znanych polskich marek spożywczych za granicą. Sprzedawany jest już w ponad 25 krajach, m.in. w Rumunii, Rosji, Bułgarii, na Węgrzech, Litwie i Łotwie oraz w Czechach i na Słowacji. Kubuś znany jest w Bułgarii, Rumunii i w Rosji jako Tedi, w Czechach i na Słowacji jako Kubik, a na Węgrzech jako Kubu.