Trwa ładowanie...
d2jubch

Mediacap chce mieć skalę na poziomie międzynarod. holdingów reklamowych w Polsce

Warszawa, 13.02.2015 (ISBnews) - Mediacap podtrzymuje plan przejścia na rynek główny GPW z NewConnect w I połowie tego roku i zrealizowanie akwizycji, która pozwoli na przekroczenie 100 mln zł rocznie przychodów grupy. W ciągu trzech lat firma chce stać się jedynym polskim podmiotem, który będzie "porównywalnym skalą konkurentem dla sześciu największych holdingów międzynarodowych" działających w branży reklamowej w Polsce, poinformował prezes Jacek Olechowski.

Share
d2jubch

"W ciągu najbliższych trzech lat staniemy się jedynym polskim podmiotem, który będzie porównywalnym skalą konkurentem dla sześciu największych holdingów międzynarodowych działających w Polsce, które dziś kontrolują według naszych szacunków ponad 60% wartego około 7 mld zł polskiego rynku reklamowego" - powiedział Olechowski, cytowany w komunikacie.

Po czterech kwartałach 2014 r. Mediacap wypracował skonsolidowane przychody ze sprzedaży ponad 67,6 mln zł, zysk EBITDA zwiększył się do 5,5 mln zł, a znormalizowany zysk netto przekroczył 3,3 mln zł.

"Wyniki w 2014 roku to dowód na skuteczność realizowanej przez nas strategii agresywnej budowy udziałów w rynku. Ważne, że wyższe przychody przekładają się na silny wzrost EBITDA i zysku netto, co pokazuje, że udaje nam się generować korzyści skali dzięki przejęciom" - dodał prezes Mediacap.

d2jubch

"Mocne wyniki pomogą spółce w realizacji jej dwóch kluczowych celów na 2015 rok: przejścia na rynek główny warszawskiej giełdy w pierwszej połowie roku oraz przejęcia kolejnego podmiotu, który pozwoli jej przekroczyć próg 100 mln zł przychodu i zwiększy EBITDA o co najmniej 3,0 mln zł" - czytamy w komunikacie.

Dyrektor finansowy i członek zarządu Mediacap Edyta Gurazdowska tłumaczy, że tak mocny wzrost i najlepsze w historii spółki wyniki są rezultatem udanej strategii przejęć oraz konsekwentnemu zwiększaniu udziałów rynkowych w trzech segmentach: reklamy, data i digital.

"Zwłaszcza dwa ostatnie - data i digital - wzmocniły swój udział w strukturze biznesu, stanowiąc wspólnie aż 63% przychodów Grupy. Ważnym czynnikiem, mającym wpływ na zeszłoroczne wyniki są odpisy wartości przejętych spółek, stąd publikujemy wynik netto znormalizowany, nieuwzględniający tych odpisów. Po przejściu na Międzynarodowe Standardy Rachunkowości (MSR) jeszcze w tym kwartale, nie będzie już odpisów amortyzacyjnych wartości firmy przejętych podmiotów" - powiedziała Gurazdowska, cytowana w komunikacie.

Akcjonariusze Mediacap zdecydują 23 lutego o upoważnieniu zarządu do działań związanych z dopuszczeniem i wprowadzeniem do 12,09 mln akcji spółki emitowanych w granicach kapitału docelowego do obrotu na GPW.

d2jubch

Pod koniec ub.r. prezes spółki Jacek Olechowski poinformował agencję ISBnews, że Mediacap podtrzymuje plany przeniesienia notowań swoich akcji na rynek główny GPW z NewConnect w I połowie 2015 roku.

Mediacap to notowana na NewConnect grupa świadcząca usługi z zakresu mediów, marketingu, reklamy online i usług IT oraz badań rynku i opinii publicznej. W skład grupy wchodzą Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Grupa IQS i EM LAB. Spółki te działają w segmentach tworzenia i realizacji strategii reklamowych, marketingu interaktywnego i nowych mediów, badań rynku i opinii publicznej oraz event marketingu.

(ISBnews)

d2jubch

Podziel się opinią

Share
d2jubch
d2jubch