Merlin.pl uruchomił projekt Merlinfood by Alma
Warszawa, 19.08.2015 (ISBnews) - Merlin.pl, wraz z siecią Delikatesów Alma, uruchomił wspólny projekt Merlinfood by Alma, poinformował prezes Merlin.pl Tomasz Kowalski.
19.08.2015 | aktual.: 19.08.2015 09:53
"Segment zakupów spożywczych online to najdynamiczniej rosnący sektor e-commerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jak pokazują dane zaprezentowane w raporcie opublikowanym przez agencję badawczą Nielsen, aż 55% konsumentów z całego świata zamierza kupować produkty spożywcze w e-sklepach. Z uwagi na ogromny potencjał tego sektora, zainwestowaliśmy w rozwiązania zachęcające klientów do kupowania żywności online" - powiedział Kowalski, cytowany w komunikacie.
Dodał, że chodzi m.in. o sprawną logistykę oraz zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania żywności, zwłaszcza produktów świeżych, które są szczególnie narażone na oddziaływanie warunków zewnętrznych.
"Gwarantuje to dostawa kurierska prosto do domu. Dla klientów kluczowa jest również możliwość samodzielnego odbioru zakupów trybie 24/7. W związku z tym równocześnie trwają prace nad ekspansją ogólnopolskiej sieci nowoczesnych Coolomatów, maszyn click&collect do przechowywania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych. Dzięki synergii z Delikatesami Alma możemy zaproponować polskim konsumentom kompleksową usługę wygodnego i szybkiego dokonywania zakupów żywnościowych oraz dostawy dostosowanej do potrzeb każdego klienta" - dodał prezes Merlina.
"Nowe przedsięwzięcie partnerów to wygodny w obsłudze sklep internetowy oferujący produkty spożywcze wraz z dostawą realizowaną 'pod drzwi' przez kurierów. Internetowy kanał sprzedaży żywności to nowy etap rozwoju Merlin.pl, jednego z największych polskich e-sklepów, który zaczynał swoją działalność jako pierwsza polska e-księgarnia" - czytamy w komunikacie.
Jak wynika z raportu "The Multichannel Movement", wzrost zamówień artykułów spożywczych online na rozwijających się rynkach, w krajach jak Polska, Czechy, Słowacja, czy Irlandia osiągnie poziom w najbliższych latach aż 97%. Dane przedstawione w powyższym raporcie pokazują, że obecnie sprzedaż online stanowi od 20% do 50% obrotów niektórych sieci, podano również.
Sklep Merlinfood.pl zapewnia dostęp do ponad 20 tys. produktów z oferty Delikatesów Alma. Asortyment obejmuje pełen zakres żywności: od owoców, warzyw przez pieczywo, nabiał i mięso po produkty o długim terminie przydatności.
Projekt przewiduje postawienie w miastach nawet do 200 terminali odbioru Coolomat rocznie.
Merlin.pl to jeden z największych sklepów internetowych w Polsce.
Grupa kapitałowa Alma Market prowadzi działalność w następujących obszarach: sprzedaż detaliczna artykułów żywnościowych, sprzedaż detaliczna odzieży i obuwia, sprzedaż hurtowa granulatów tworzyw sztucznych, folii, oraz pozostałych artykułów chemicznych w tym wyrobów z tworzyw sztucznych i chemikaliów, działalność w branży nieruchomości w zakresie obsługi nieruchomości i ich wynajmu, a także realizacji projektów developerskich.
(ISBnews)