MF uruchamia loterię paragonową, koszt dla budżetu to ok. 7‑9 mln zł
Warszawa, 01.10.2015 (ISBnews) - Koszt dla budżetu w związku z uruchomieniem narodowej loterii paragonowej wyniesie około 7 mln zł, a jeśli zostanie przedłużony o kolejne 6 miesięcy to koszt wzrośnie do 9 mln zł, poinformowała wiceminister finansów Izabela Leszczyna.
01.10.2015 | aktual.: 01.10.2015 12:53
"Jest to projekt przede wszystkim edukacyjny, liczymy, że zwiększy się świadomość Polaków dotycząca płacenia podatków. Nie szacowaliśmy dodatkowych zysków, ani nie liczyliśmy na konkretne wpływy do budżetu" - powiedziała Leszczyna podczas konferencji prasowej.
Dodała, że jest to projekt innowacyjny i nowatorski. "MF nigdy wcześniej nie realizowało takiego projektu" - podkreśliła Leszczyna.
Projekt będzie realizowany przez najbliższych 12 miesięcy z możliwością przedłużenia jego o kolejnych 6 miesięcy. Według przedstawicieli ministerstwa, strona przeznaczona dla osób biorących udział w loterii została tak skonstruowana, że na godzinę może przyjąć 250 tys. użytkowników. Jest to jednak minimalna wartość, którą założyli jej twórcy.
"Minimalna wartość paragonu, która może wziąć udział w loterii to 10 zł. Może to być paragon za towar lub usługę. Po zarejestrowaniu na stronie paragonu bierze on udział w losowaniu nagród. Paragony zgłoszone w październiku wezmą udział w losowaniu 16 listopada i tak przez 12 miesięcy. Nagrody I stopnia to są samochody Opel Astra" - powiedziała też wiceminister.
Premiowane będą również paragony z 4 branż określonych przez resort. W tym przypadku losowanie nagród będzie się odbywać raz na 3 miesiące a do wygrania będą m.in. Ople Insignia.
(ISBnews)