MG: Wartość polskiego rynku kosmetyków powinna przekroczyć 3,4 mld euro w ub.r.
Warszawa, 08.04.2015 (ISBnews) -Wartość polskiego rynku kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji i higieny ciała powinna przekroczyć 3,4 mld euro w 2014 roku, co plasuje Polskę w czołówce najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie, podało Ministerstwo Gospodarki, powołując się na wstępne dane.
08.04.2015 | aktual.: 08.04.2015 16:08
"Wytwarzane w Polsce kosmetyki wysyłane są do ponad 130 krajów świata. Duży popyt na polskie wyroby istnieje zarówno wśród tradycyjnych już odbiorców - krajów Europy Środkowo-Wschodniej (40% eksportu), jak i na wiodących rynkach kosmetycznych Starego Kontynentu" - czytamy w komunikacie.
Największymi indywidualnymi odbiorcami wyprodukowanych w Polsce kosmetyków są Rosja (15,3%), Wielka Brytania (12,1%) i Niemcy (11,9%). Znaczący udział w eksporcie mają globalne koncerny posiadające zakłady produkcyjne w Polsce.
Resort wskazuje, że polski rynek kosmetyczny zaliczany jest do jednego z najbardziej rozdrobnionych. Dodatkowo obecność na rynku wielu czołowych, światowych koncernów powoduje, że postrzegany jest on w skali europejskiej jako unikalny. Korporacje międzynarodowe to liderzy polskiego rynku, którzy osiągają największe dochody ze sprzedaży.
"Natomiast większość krajowych firm to osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą i niewielkie firmy, które zaspokajają lokalne potrzeby i wypełniają nisze rynkowe. Istotnymi graczami są podmioty zależne od wielkich koncernów międzynarodowych. Ważne są również polskie przedsiębiorstwa średniej wielkości, do których należą m.in.: Bell, Bielenda Kosmetyki Naturalne, DAX Cosmetics, Inglot, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Oceanic oraz Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków" - czytamy także w materiale.
Ministerstwo wskazuje, że lokalni producenci zbudowali w Polsce unikalną pozycję rynkową, bowiem skuteczna konkurencja z międzynarodowymi koncernami jest możliwa dzięki wysokiej jakości polskich produktów, konkurencyjnej cenie i systematycznie rosnącemu zaufaniu klientów do rodzimych marek.
"Wprawdzie sytuacja gospodarcza zwiększyła sprzedaż tańszych produktów, niemniej jednak wszystko wskazuje na to, że Polacy chętnie sięgają po coraz lepsze jakościowo, estetycznie opakowane, skuteczne i tańsze produkty krajowe" - podkreśla resort.
Coraz większe nakłady sektor kosmetyczny inwestuje również w badania i rozwój, które skoncentrowane są w obszarach badania preferencji konsumenckich, poprawy właściwości oraz jakości oferowanych produktów.
(ISBnews)