Miałeś umowę z UPC? Polacy dostają sms‑y. Chodzi o zwrot opłat
Klienci UPC Polska dostają wiadomości od operatora sieci Play, czyli nowego właściciela UPC. Abonenci informowani są o możliwości złożenia wniosku, dzięki któremu odzyskają część opłat. To pokłosie decyzji prezesa UOKiK, w której zakwestionowano zapisy w umowach stosowane przez UPC Polska.
18.12.2024 11:56
W lipcu 2019 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że część zapisów stosowanych w umowach UPC Polska była niedozwolona. Chodziło m.in. o fragmenty umowy dotyczące zapisu, który pozwalał operatorowi dostarczać programy telewizyjne w liczbie nie mniejszej niż liczba programów w danej kategorii.
Inni operatorzy gwarantowali abonentom, że pewne kanały nie zostaną usunięte z oferty. W innym wypadku, klient miał prawo rozwiązać umowę.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Zakwestionowano także punkt, w którym UPC Polska za nieuzasadnione wezwanie technika mógł naliczać opłaty określone w cenniku. Za niedozwoloną praktykę uznano również prawo, które zastrzegło sobie UPC, do podnoszenia opłat za abonament o maksymalnie 8 zł w ciągu roku kalendarzowego.
Play zachęca do składania wniosków
UOKiK nałożył na operatora kary, których łączna wysokość sięgnęła 33 mln zł. To jednak nie koniec skutków, jakie niesie ze sobą decyzja Urzędu. Operator sieci Play, który przejął UPC w sierpniu 2023 r., informuje teraz klientów za pomocą sms-ów o możliwości złożenia wniosku o zwrot opłat pobranych przez UPC Polska.
W komunikacie, do którego dotarły WP Finanse, czytamy, że zwrot może dotyczyć opłat za nieuzasadnione wezwanie technika lub zwrot części abonamentu w związku z podwyższeniem go przez operatora. Klienci proszeni są o podanie imienia, nazwiska, numeru klienta oraz numeru rachunku lub adresu na potrzeby zwrotu pieniędzy.
Kto może otrzymać zwrot pieniędzy?
Na początku grudnia Wirtualne Media informowały, że do klientów rozsyłane są także listy od Play.
"W liście rozsyłanym do klientów jako niepolecony operator informuje, że konsumenci, którzy uiścili od 17 kwietnia 2016 roku do dnia uprawomocnienia się decyzji niedozwoloną opłatę określoną w cenniku, mają prawo uzyskania jej zwrotu" - pisał serwis.