Monetia wprowadza do oferty produkty finansowe dla firm i osób indywidualnych
Warszawa, 09.12.2014 (ISBnews) - Monetia rozpoczyna sprzedaż kredytów gotówkowych i pożyczek dla przedsiębiorców oraz osób indywidualnych. Obok międzynarodowych przekazów pieniężnych, outsourcingu kasowego i fulfillmentu, mają one zapewnić spółce dalszy rozwój i wzrost udziału w rynku gotówkowym do ok. 20%, podała Monetia.
09.12.2014 10:16
Rozszerzenie oferty o produkty finansowe Monetia poprzedziła kilku miesięcznym pilotażem.
"Wykorzystaliśmy go na dokładniejsze poznanie oczekiwań naszych klientów i ich skłonności do korzystania z tego typu produktów. Istotne też było odpowiednie przygotowanie pracowników, zwłaszcza w zakresie doradztwa. Wnioski z pilotażu okazały się satysfakcjonujące, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kredytów i pożyczek do naszej stałej oferty (...) Nowe produkty otwierają i przed nami drzwi do dynamicznie rozwijającego się rynku i dodatkowych przychodów" - powiedział prezes Wojciech Jóźwiak, cytowany w komunikacie.
Dywersyfikacja źródeł przychodów ma przynieść spółce nie tylko wzrost udziału w rynku, ale także zapewnić możliwości dalszego dynamicznego rozwoju. W ciągu kilku najbliższych lat Monetia będzie rozwijać ofertę inną niż dotychczasowa obsługa kasowa. Za 3 lata sprzedaż nowych produktów i usług będzie generować 50% przychodów Monetii, a docelowo 70%. Rozszerzenie i dywersyfikacja oferty Monetii to także nowe potencjalne źródło zarobku dla franczyzobiorców, podano również.
Monetia rozpoczyna sprzedaż nowych produktów we współpracy z Fines i kilkoma bankami.
"W oparciu o tzw. multiwniosek, mamy możliwość szybkiego zweryfikowania informacji o osobie ubiegającej się o pożyczkę jednocześnie w wielu instytucjach finansowych. W odpowiedzi w parę chwil dostajemy kilka propozycji dostosowanych konkretnie do możliwości danej osoby. Dzięki temu klient może dokonać przemyślanego i najkorzystniejszego wyboru. Może zdecydować od razu i otrzymać pieniądze w ciągu kilku minut, albo zastanowić się spokojnie w domu. Ma na to kilka dni. Jeśli potrzebuje pomocy, może też skorzystać z doradztwa naszych pracowników" - wyjaśnia Jóźwiak.
Pożyczka wypłacana jest gotówką w placówce Monetii, albo przelewem na wskazany rachunek bankowy.
Równolegle do rozwoju oferty, zarząd Monetii rozbudowuje sieć swoich agencji. Obecnie ma 570 punktów, a do końca roku będzie ich 600. Co miesiąc odwiedza je pół miliona osób, by skorzystać z niskich prowizji przy opłacaniu domowych rachunków, doładować kartę telefoniczną, czy odebrać przekaz międzynarodowy w ramach Monetia24.pl, czytamy dalej.
Spółka przypomina, że w tym roku Polacy pożyczyli w firmach pożyczkowych 4 mld zł. To o połowę więcej niż rok wcześniej: 2,7 mld zł. Już około 4% gospodarstw domowych korzysta z szybkich pożyczek. Zazwyczaj Polacy pożyczają jednorazowo średnio 1300 zł, przez Internet mniej, bo 600 zł.
"Ten segment rynku nadal będzie rozwijać się dynamicznie, ponieważ w porównaniu z instytucjami finansowymi jest bardziej elastyczny i liberalny. Z drugiej strony prowadzone są intensywne prace, by zwiększyć bezpieczeństwo osób korzystających z takich produktów i wiarygodność firm, które je oferują. To powinno zachęcić w przyszłości kolejne grupy klientów do korzystania z szybkich form zdobywania pieniędzy na niezaplanowane wydatki" - podsumowano w komunikacie.
Głównym akcjonariuszem Monetii jest TFI Capital Partners (60%), zaś do zarządu należy 40% udziałów.
(?ISBnews)