Monnari chce poprawić marżę, będzie otwierać sklepy w nowym koncepcie

Warszawa, 12.05.2014 (ISBnews) – Monnari Trade ocenia, że marża na sprzedaży wysokości 56,5%, zanotowana w I kw. nie spełnia ambicji spółki i powinna ulec poprawie...

12.05.2014 16:33

Warszawa, 12.05.2014 (ISBnews) – Monnari Trade ocenia, że marża na sprzedaży wysokości 56,5%, zanotowana w I kw. nie spełnia ambicji spółki i powinna ulec poprawie w kolejnych kwartałach tego roku. Monnari jeszcze w tym roku uruchomi pierwsze salony w nowym formacie, poinformowali przedstawiciele spółki.

„Pierwszy kwartał 2014 wypadł bardzo dobrze pomimo, że jest najtrudniejszym okresem w roku. Widzimy bardzo duży wzrost marży, w dużej mierze wynikający ze struktury towarów. Kolekcja wiosenna została bardzo dobrze przyjęta przez klientów i sprzedaż była znacznie większa niż w ub. roku" – powiedział prezes Mirosław Misztal podczas spotkania z dziennikarzami.

Marża na sprzedaży zrealizowana przez spółkę wzrosła w skali roku do 56,5% na koniec I kw. 2014 r, wobec 48,1% rok wcześniej.

„Ta marża w pierwszym kwartale była taka, jaka powinna być. My się nie zamykamy na tym, co osiągnęliśmy. Mamy na pewno co poprawiać. Staramy się, aby była wyższa"- podkreślił Misztal.

„Pracujemy nad poprawą marż, bo one generują nam zysk. Nie chcemy poświęcać marży na to, by przychody rosły dynamicznie" – dodał.

Monnari w tym roku otworzyło już 3 z planowanych 15 salonów. Obecnie sprzedaż realizowana jest w 117 salonach firmowych, z których wszystkie poza jednym są zlokalizowane w centrach handlowych. Istotnym elementem przychodów jest sprzedaż przez platformy internetowe, w tym przez własny sklep internetowy. Tu dynamika jest rosnąca – dwucyfrowa w skali roku.

„W tym roku chcemy zwiększyć powierzchnię salonów tak, aby miały one po 200-300 m2, posiadały nowoczesny wystrój. Chcemy, aby większy asortyment był prezentowany w jednym czasie sprzedażowym, co ma wpłynąć na wzrost przychodów"- powiedziała dyrektor Anna Augustyniak-Kala.

Dodała, że nowy koncept będzie dopracowywany w najbliższych miesiącach i sklepy w nowym formacie pojawią się jeszcze w tym roku. Obecnie średnia powierzchnia salonu Monnari to ok. 160 m2. , co daje ok. 18 tys. m2 łącznej powierzchni handlowej.
Monnari Trade odnotowało 6,09 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2014 r. wobec 1,11 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wzrosły o 14,7% r/r do 35,05 mln zł, przy jednoczesnym spadku kosztów własnych o 3,7% r/r do 15,3 mln zł.

Zysk operacyjny wyniósł 3,38 mln zł wobec 0,50 mln zł straty rok wcześniej.

Monnari Trade to spółka odzieżowa istniejąca od 2000 r. Na warszawskiej giełdzie jest notowana od 2006 r.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)