mPay planuje w '12 przeprowadzić kolejną emisję akcji, rozważa wejście na rynek czeski
24.10. Warszawa (PAP) - mPay, twórca usługi płatności mobilnych z grupy giełdowego ATM-u, chce w 2012 r. przeprowadzić kolejną emisję akcji. Rozważa ponadto wejście na rynek...
24.10.2011 | aktual.: 24.10.2011 14:08
24.10. Warszawa (PAP) - mPay, twórca usługi płatności mobilnych z grupy giełdowego ATM-u, chce w 2012 r. przeprowadzić kolejną emisję akcji. Rozważa ponadto wejście na rynek czeski. Spółka poziom rentowności zacznie realizować dopiero na przełomie 2012/2013 r., w najbliższych kwartałach nie spodziewa się wypracowania zysków - poinformował PAP Piotr Warsicki, prezes mPay. Spółka w poniedziałek zadebiutowała na rynku NewConnect.
"Myślimy nad kolejną emisją akcji w 2012 roku" - powiedział prezes.
Pozyskane z ewentualnej emisji środki spółka planuje przeznaczyć m.in. na sfinansowanie akwizycji spółki z branży płatności mobilnych. Akwizycja ta miała już być opłacona środkami z ostatniej emisji - nie doszła jednak do skutku.
"W celach emisyjnych mieliśmy przejęcie jednego podmiotu na rynku polskim. Miała to być akwizycja w ramach konsolidacji rynku" - powiedział Warsicki.
Prezes poinformował, że prognozy spółki dotyczące 2011 roku zakładają osiągnięcie przychodów w wysokości 4,8 mln zł.
mPay zakończył rok 2010 ze stratą na poziomie 1,5 mln zł. Również pierwsze kwartały bieżącego roku wskazują na kontynuację strat.
"II kwartał 2011 był na minimalnej stracie. Po dwóch pierwszych kwartałach mamy stratę 0,5 mln zł. Ten trzeci kwartał to też jeszcze nie będą zyski" - powiedział prezes.
"Póki co jesteśmy +na dorobku+. Nie jest tajemnicą dla naszych inwestorów, że biznes jest na tyle rozwojowy, że jeszcze przez rok czy dwa trzeba będzie do niego dokładać. Generalnie break even w biznesie mamy zaplanowany na przełom 2012 i 2013 roku, wtedy będziemy zaczynali realizować jakiś poziom rentowności" - dodał.
mPay obecny jest w 21 polskich miastach, do końca roku liczba ta zgodnie z planami spółki wzrośnie do 25. Docelowo system obejmować ma 50 miast, co w opinii prezesa jest limitem, wyznaczającym potencjał rynku.
"Na razie tylko Polska, ale przymierzamy się do Czech" - poinformował Warsicki.
Na koniec czerwca 2011 r. spółka posiadała 225 tysięcy zarejestrowanych użytkowników.
W 2010 r. użytkownicy mPay wykonali ponad 403 tysiące transakcji na łączną kwotę 2,5 mln zł, czyli o 76,1 proc. więcej niż w roku poprzednim.
W najbliższym czasie mPay liczy na podpisanie umowy z T-Mobile na obsługę płatności mobilnych. Jest obecnie w trakcie negocjacji.
mPay w ramach prywatnej oferty wyemitował 4,8 mln akcji serii L wycenionych po 0,51 zł za szt., co oznacza, że spółka pozyskała ponad 2,4 mln zł. Emisję objęło 23 inwestorów.
Środki z emisji spółka przeznaczy na rozwój w ramach dotychczasowego modelu biznesowego, uczestnictwo w inicjatywie "Płać komórką" oraz budowę nowego interfejsu i popularyzację systemu płatności mPay.
mPay jest twórcą usługi płatności mobilnych (m-płatności), pozwalającej na realizację i rozliczanie transakcji finansowych dokonywanych przy użyciu telefonu komórkowego. Celem spółki jest ustanowienie standardu w zakresie płatności mobilnych na rynku masowym w Polsce.(PAP)
now/ ana/